Dva největší slevové portály u nás Slevomat a Zapakatel byly dosud majetkově propojeny. V pátek ale Slevomat oznámil, že prodal majoritní podíl v portálu Zapakatel.cz, už tak nevlastní 51% podíl, ponechal si jen minoritní podíl pod 25 %.

Hodnotu transakce firmy, které se před rokem spojily s cílem ovládnout trh, neuvedly. Důvodem ukončení spolupráce je rozdílný pohled na podnikání a výši marží.

Z obou portálů se tak stali skuteční, nesmiřitelní konkurenti v pravém slova smyslu, což by zákazníkům prahnoucím po zážitcích a službách ve slevách mohlo přinést ještě další slevy a marketingem vyfabulované výhody.

„Meziročně jsme zvýšili obrat a obchodně se rozcházíme se Slevomatem,“ oznámil Právu šéf obchodníků Zapakatel.cz Tomáš Carba.

Zlatá žíla složená po korunkách

Firmy a zákazníci dávají slevovým portálům královsky vydělat i v době omezování výdajů domácností, a tak není divu, že je mezi majiteli o ně boj.

Jen Zapakatel za minulý rok otočil 240 miliónů korun. Za první pololetní 2012 vykázal meziroční růst kolem 15 % a zisk přes čtyři milióny korun. O prázdninách si slibuje, že bude mít za sebou milión prodaných voucherů.

Obrat tuzemských slevových serverů letos podle odhadů odborníků přesáhne rekordní tři miliardy korun.

Na co ještě nalákat? Chudých přibývá

Už teď je jasné, že slevové portály ještě usilovněji hledají, čím ještě více zaujmout pozornost a přilákat k nákupům Čechy, z nichž dvě třetiny nedosahují ani průměrné mzdy a milión z nich je už i podle statistiků chudých, protože berou měsíčně sedm až devět tisíc hrubého.

Nesmrtelné stravenky na všechno!

A tak se nově nabízí třeba platba stravenkami. V běžné samoobsluze si za ně můžete coby běžný spotřebitel koupit jen potraviny. Ve velkoskladech a obchodech jen pro „ičaře“ s nimi živnostníci platí třeba i lednice a drahou elektroniku.

Teď se vlastně tato možnost otvírá i pro běžné lidi na slevových portálech. Stravenky se tak místo nedávného uvažovaného zrušení kvůli tomu, že státní kasa na nich daňově tratí, dočkaly naopak ještě dalšího masivního impulsu.