O možném vybudování vysokorychlostní železnice z Berlína do Prahy ministři jednali v rámci diskuse o přeshraniční spolupráci v dopravě. "Já jsem dokonce navrhl panu ministrovi, jestli bychom nebyli schopni podepsat nějaké memorandum v této věci. Pan ministr mi říkal, že ano, nicméně oni ještě musí dovést nějaké své vlastní debaty ohledně zařazení tohoto úseku do jejich plánu. Pak je možnost takovou dohodu podepsat," řekl Ťok.

Termín možného vybudování železničního spojení nechtěl Ťok předjímat. "Vysokorychlostní tratě a železniční záležitosti trvají většinou dlouho. Pan ministr Dobrindt zmiňoval, že pro ně železniční tratě jsou těmi nejdelšími na přípravu. Mám pocit, že u nás je to velmi podobné," řekl pouze.

Mluvili i o D8  a zpoplatněných dálnicích

Ťok mluvil s Dobrindtem také o dokončení dálnice D8, která by měla spojit Prahu přes Ústí nad Labem s Drážďany. Dostavbu dálnice zkomplikovalo předloni sesunutí svahu na rozestavěný úsek na Litoměřicku, Ťok ale při jednání s německým kolegou vyjádřil přesvědčení, že se podaří dálnici otevřít co nejrychleji. "Pozval jsem pana ministra na dokončení, které by mělo být před Vánoci v roce 2016," řekl.

Ministr dopravy Dan Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok

FOTO: Milan Malíček, Právo

Ministři jednali i o nadcházejícím zpoplatnění německých dálnic od roku 2016. Ťok pak uvedl, že je rád, že Německo ustoupilo od dříve ohlášeného záměru zpoplatnit silnice první třídy, nebo dokonce celou silniční síť, a že zavádí mýtné pouze na dálnicích. "To znamená, že by to příhraniční styk nemělo obtěžovat," řekl český ministr.