„Zářijová čísla registrací nových osobních automobilů v EU znovu potvrzují, že pád prodejů aut v Evropě se zastavil a trh se začíná po více než dvou a půl roku znovu odrážet ode dna,“ uvedl analytik Petr Dufek z ČSOB s tím, že trh nových aut se zotavuje výrazně pomaleji než celé evropské hospodářství.

Z největších trhů se nejvíce zvýšil odbyt automobilů v BritániiŠpanělsku a rostl také ve Francii. Prodej naproti tomu dál klesal v NěmeckuItálii a prudce klesl v Nizozemsku. Silné oživení zato trh zaznamenal v zemích zasažených před třemi lety dluhovou krizí, tedy v Řecku, Irsku a Portugalsku. Český trh podle ACEA vzrostl o 5,9 procenta.

Podle analytika Petera Fusse z konzultační společnosti Ernst & Young ale odbyt aut nadále uměle podporují hluboké slevy a praktiky prodejců, kteří si automobily často sami registrují ke koupi.

Nejvíc se dařilo Renaultu

Škoda zvýšila v září prodej v EU o 16,2 procenta na 48 132 vozů a její podíl na trhu narostl na 4,2 procenta ze 3,8 procenta před rokem. Největší evropská automobilová skupina Volkswagen, do níž Škoda Auto patří, posílila v září prodej v EU o 5,4 procenta a její podíl na trhu zůstal na 23,6 procenta.

Vítězem zářijového prodeje byla francouzská skupina Renault. Odbyt její vlajkové značky vzrostl o 17 procent a prodej vozů rumunské dceřiné firmy Dacia vyskočil o 40 procent. Dařilo se japonským výrobcům Toyota, Mazda, Suzuki a Mitsubishi. Prodej jihokorejské Hyundai, která má evropskou výrobní základnu v České republice, vzrostl o 6,5 procenta a její podíl na trhu mírně stoupl na 3,6 procenta.