Hlavní obsah

Nejlevněji nabídla úseky D3 postavit Skanska, cena je proti odhadu poloviční

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejnižší nabídku na stavbu nových částí dálnice D3 spojující Prahu s Rakouskem podala stavební společnost Skanska. Za stavbu úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem nabídla cenu bezmála 600 miliónů korun, což odpovídá 43 procentům ceny projektu, kterou předpokládal zadavatel - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Foto: ŘSD, Novinky

Článek

Obdobnou částku požaduje firma i za úsek Borek–Úsilné u Českých Budějovic. Cena v tomto případě odpovídá 46 procentům kalkulace. Vyplývá to z materiálu Ředitelství silnic a dálnic.

Skanska v cenové válce v obou případech zvítězila nad sdružením společností Eurovia CS a Strabag. Velký rozdíl v cenách mezi nejlevnější a druhou nejlacinější nabídkou je v případě stavby úseku Borek–Úsilné, kde Skanska nabídla cenu o téměř 120 miliónů nižší.

Celkem se o zakázku ucházelo devět stavebních firem nebo sdružení. Kromě výše uvedených šlo například o společnosti Hochtief, Alpine Bau nebo Metrostav.

O vítězi se ještě nerozhodlo

Nejnižší nabídka ještě nemusí znamenat automatické vítězství v soutěži. Hodnotící komise ještě o vítězi soutěže nerozhodla, uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Ve hře tak jsou stále i ostatní soutěžící. Komise musí například prověřit i možnost, že by nabídka stavební společnosti byla podnákladová.

To ale stavební společnost odmítá. "Naše ceny vždy pokrývají veškeré náklady, případná rizika i přiměřenou marži," uvedla mluvčí Skansky Lucie Nováková. Bližší informace k nabídce ale společnost odmítla poskytnout s tím, že výběrové řízení zatím není dokončené.

V rámci stavby 5,62 kilometru dlouhého úseku mezi Veselím a Bošilcem je potřeba postavit mimoúrovňovou křižovatku, tři nové dálniční mosty a dva nadjezdy. Další dva nynější nadjezdy musí vítěz tendru rekonstruovat. Úsek Borek–Úsilné je dlouhý 3,16 kilometru a kromě mimoúrovňové křižovatky obsahuje stavbu osmi dalších mostních konstrukcí.

Reklama

Výběr článků

Načítám