K bezplatnému použití tramvají, autobusů i trolejbusů je v půlmilionovém Tallinnu zapotřebí jediné - potvrzení o trvalém bydlišti. Návštěvníci hlavního města musejí za dopravu platit. Hlasy varující před dírou v městském rozpočtu za nevybrané jízdné zanikají v pochvalách za čistší životní prostředí a menší dopravní zácpy.

Savisaar označil svůj nápad za "13. plat" pro obyvatele města. Radnice sice bude na dopravu ročně doplácet o 12 miliónů eur (310 miliónů korun) více, ale počet cestujících se v prvním čtvrtletí zvýšil o deset procent a dopravní ruch na hlavních komunikacích se o 15 procent snížil. Devět z deseti obyvatel rozhodnutí svého starosty uvítalo.

I když je na seriózní bilancování podle odborníků brzy, efekt prý může být i finanční. V Tallinnu žije 40.000 lidí, kteří ve městě nemají trvalé bydliště a daně v důsledku toho odvádějí jinde. Doprava zdarma je nutí zvolit si Tallinn za místo trvalého pobytu, což je údajně už nyní patrné z příjmů do městského rozpočtu.

Podle místostarosty Taaviho Aase by se daňové příjmy mohly letos zvýšit dokonce natolik, že plně uhradí ztrátu za nevybrané jízdné.