Portál Hypersleva.cz byl z hlediska obratu na konci loňského roku třicátým největším slevovým serverem. Loni se jeho ztráta prohloubila na 3,1 miliónu korun z 1,6 miliónu o rok dřív. Podle návrhu na insolvenci má závazky po splatnosti zhruba 1,5 miliónu korun.

„Krach slevového serveru Hypersleva.cz je součástí kultivace a pročišťování trhu, na kterém stále působí více portálů, než dokáže český internet uživit. Obranou pro zákazníky a inzerující obchodní partnery je více dbát na reference a kvalitu slevových portálů," uvedl zakladatel serveru Slevomat.cz Tomáš Čupr.

S portálem Hypersleva.cz, který je nyní v insolvenčním řízení, nemá kromě podobného názvu nic společného portál Hyperslevy.cz, který provozuje společnost Hypermedia.

"Celá tato kauza poškozuje dobré jméno jak společnosti Hypermedia, tak samotného slevového portálu Hyperslevy.cz," informovala v tiskové zprávě firma Hypermedia, která kromě Hyperslev provozuje na českém internetu dalších více než 30 portálů.

Slevové servery vloni navýšily tržby o 61 procent

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb umožní poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

Slevové servery loni zvýšily tržby o 61 procent na 2,9 miliardy korun, uvedl už dříve portál Slevin.cz. Nejvíc peněz na českých slevových portálech lidé utratili v listopadu, kdy nakoupili zboží a služby se slevou v hodnotě 362 miliónů korun.

První slevové servery začaly v Česku fungovat na jaře 2010 a o rok později jejich počet překročil 200. Od té doby počet portálů klesá.