"Tento víkend potvrdil, že s blížícími se svátky lidé začali nakupovat opravdu ve velkém. A i když se na sobotě opět podepsalo počasí, tak prodeje jsou ve srovnání s minulým týdnem výrazně vyšší a dosahuji úrovně loňské stříbrné neděle," řekl mluvčí obchodního řetězce Tesco Jan W. Dvořák.

Tržby hypermarketů Globus vzrostly proti předchozímu víkendu zhruba o pětinu, uvedl na mluvčí řetězce Libor Tomáš. "Už je vidět, že zákazníci začínají nakupovat na Vánoce," podotkl s tím, že prodeje jsou srovnatelné jako loni. Podle Tomáše je patrný především nárůst prodejů hraček, ale také textilu, jehož předvánoční výprodej řetězec spustil. V sobotních dopoledních hodinách se přitom podle něho na návštěvnosti obchodů projevilo deštivé počasí se silným náledím. [celá zpráva]

Na odbyt jdou tradičně hračky a knihy

"Tento týden je překvapivě dobrý, dokonce lepší než stejný adventní týden před rokem," uvedla mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Judita Urbánková. Na odbyt jdou kromě potravin především knihy, sportovní oblečení nebo elektronické hračky.

Desetina Čechů nakupuje podle průzkumu agentury GfK vánoční dárky až na poslední chvíli. Největší část zákazníků (62 procent) je vybírá v předstihu a začíná s předvánočními nákupy již v říjnu nebo listopadu. Atraktivním obdobím pro nakupování je také doba po vánočních svátcích. Na 44 procent spotřebitelů v souvislosti s pořízením vánočních dárků uvažuje o možnosti využití povánočních výprodejů.