Z nového termínu plyne, že se D1 nezačne rekonstruovat dříve než v příštím roce. Současně dodal, že nebude hotová do konce roku 2013: „Do konce příštího roku to není reálné.“

Podle něj byly úpravy podmínek nutné, protože jde o mimořádně složitou stavbu za cca 4,5 miliardy. Podmínky navíc byly pozměněny tak, aby proti nim nemohla protestovat EU. Navíc už by měly být definitivně poslední.

Čermák dodal, že nešlo jen o změnu obchodních podmínek, aby se omezily práce, ale i o realizační dokumentaci. Zmínil především otázku recyklace.

Dodal, že nadále počítá s tím, že se bude pracovat nejméně 16 hodin denně.

Řešeno má být i to, aby kamiony nemusely sjíždět a zatěžovat místní komunikace, čemuž bude bránit i policie.

Čermák také uvedl, že během listopadu dostane výsledky německých testů dálnice D47, která se vlní. Na konci listopadu vyprší termín pro podání reklamace.