Informace na webu je třeba uvádět korektně. Nikdy nesmí budit zdání, že cena je nižší, a spotřebitel by měl hned vědět, za kolik vůz pořídí.

„Nejčastější chybou je uvádění tzv. akčních slev, které jsou ovšem poskytovány pouze při současném financování úvěrem,“ uvedl Miloš Borovička z časopisu dTest. Podle něj některé bazary provozují více serverů, a ač na nich prodávají stejné vozy, pokaždé se zájemce dozví jinou cenu.

Jak připomněl Borovička, zákon obsahuje přísná pravidla pro reklamu na spotřebitelské úvěry. Z tohoto pohledu většina informací od autobazarů není v pořádku. Jestliže reklama obsahuje jakýkoli údaj o nákladech úvěru, musí v ní být uveden i příklad financování, aby měl spotřebitel možnost si představit, co se za úvěrem skrývá.

„V průzkumu vyhověli většinou ti, kteří nabízejí možnost zprostředkování úvěru na žádost zákazníka. Podbízivé informace o úvěrech jsou většinou protizákonné. Své poznatky jsme předali České obchodní inspekci,“ doplnil Borovička.