Ač Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) avizovala, že stavba začne v pondělí, nestalo se tak. Na místě jsou jen bagry, které provádí geologický průzkum. "Stavbu tohoto úseku nám má ŘSD oficiálně předat až ve středu. Proto v současné chvíli na místě neprobíhají žádné práce," řekla mluvčí stavební firmy Eurovia Petra Kučerová.

Krajský úřad v Ústí nad Labem minulý týden zamítl poslední odvolání ekologů proti vlivům stavby.

Na dokončení dálnice čekají jako na smilování nejen řidiči, kteří směrem na severozápad země často jezdí, ale především obyvatelé obcí, přes něž nyní jezdí všechna auta, kvůli chybějícímu úseku jezdí. Jen po trase kolem Teplic projede denně 85 tisíc aut, po objížďce Ústím nad Labem asi 10 000. ŘSD nedávno vyčíslilo, že jen na těchto silnicích, které dohromady měří asi 60 kilometrů, zemřelo za pět let 52 lidí.

"V dotčených obcích na obou jmenovaných komunikacích se pak předpokládá úbytek intenzit dopravního proudu o 11000 – 13000 vozidel za 24 hodin," předpokládá ŘSD.

Mapa znázorňující chybějící úsek dálnice D8

Mapa znázorňující chybějící úsek dálnice D8

FOTO: Ředitelství silnic a dálnic

Podle ŘSD by měl být úsek hotový na přelomu let 2014 a 2015. V rámci stavby budou dva tunely, Radejčín a Prackovice a dva mosty - Dobkovičky a Oparno. Stavba úseku začala už v roce 2007, právě kvůli protestům ekologů byla ale přerušena.

Ekologický sdružení bojovala proti zásahům do přírody v CHKO České středohoří. Obávala se především toho, že budou poškozeny ekosystémy v oblasti.

Další úsek čtyři měsíce stojí, ale nejezdí se po něm

Na D8 se otevře další úsek 14. května. Je dokončený už čtyři měsíce, řidiči ale na něj nemůžou, protože ŘSD postavilo jinou konstrukci mostu u Vchynice, než na jakou mělo stavební povolení.

Muselo se čekat na nové stavební povolení. Most měří 243 metrů a je obalený v protihlukovém tubusu.