Hlavní obsah

Metrostav přerušil stavební práce na tunelu Blanka

Praha

Metrostav v sobotu přerušil stavební práce na tunelu Blanka. Důvodem je, že magistrát stavební firmě dluží už více než 2,1 miliardy korun. Volný zůstal pouze vjezd v Troji. Firma začala staveniště zabezpečovat již v pátek. Na místě je havarijní četa a ochranka, stavbu budou také kontrolovat technici Metrostavu, řekl mluvčí firmy František Polák.

Foto: Roman Vondrouš, ČTK

Rozestavěný tunel Blanka na snímku z 29. listopadu

Článek

Jak dlouho budou práce přerušeny, nikdo neví. Metrostav se kvůli dluhu již obrátil na rozhodčí soud. Na něj se zřejmě obrátí i Praha, tvrdí, že smlouva s Metrostavem je neplatná.

Staveniště je ohrazeno neprůhledným plotem. "Je tam řada drahých komponent a taky hodně měděných kabelů. Pokud to nezatlučeme prkny, tak to nikdo neuhlídá," uvedl Polák.

Foto: Roman Vondrouš, ČTK

Práce v tunelu Blanka

Na stavbě budou pokračovat práce na technologické části, v pátek se na tom domluvila Praha s firmou ČKD Praha DIZ, která je buduje. Smlouva je podle obou stran platná.

Problémy, průtahy, spory

Metrostav zastavuje stavební práce na tunelu Blanka kvůli sporům s pražským magistrátem, který je investorem stavby. Kromě toho, že Praha dluží stavební firmě za provedené práce 2,155 miliardy korun, stavbaři podle Poláka také čekají na to, až jim dokončovací práce magistrát povolí.

Vedení Prahy však zpochybňuje platnost celé smlouvy, podle níž se tunel staví. Tvrdí, že je neplatná a že dlužné peníze má, ale nemá je jak vyplatit. Praha jednala s Metrostavem už minulý týden, ale obě strany se neshodly, zda je smlouva platná, či nikoliv. Praha nyní zkoumá žalobu Metrostavu, do středy se rozhodne o svém dalším postupu.

Stavbu provází i další problémy. Podle zprávy magistrátního kontrolního odboru například nesouhlasí částky v seznamu dokladů k jednotlivým stavbám předloženém odborem účetnictví a částkami vedenými odborem městského investora. Rozdíl v částkách za stavební část je až 400 milionů korun.

Tunel Blanka měl být původně zprovozněn v roce 2011, termín se ale odsunul na jaro 2014. Cena stavebních prací i technologie měla být zhruba 26 miliard korun, nyní se ale hovoří o více než desetimiliardovém nárůstu. Roční náklady na zastavení a konzervaci stavby odhaduje Praha na 1,6 miliardy korun.

Reklama

Výběr článků

Načítám