"Bude to na konci léta, přesný den ještě určen nebyl," uvedla Vápeníková. Termín otevření se několikrát posunul, pochybnosti o skončení prací letos v dubnu se objevily už před rokem, ŘSD pak ostře sledované datum posunulo na polovinu roku. Za zpožděním stojí mimo jiné letošní dlouhá a tuhá zima.

 

FOTO: Právo

Nová spojka má výrazně odlehčit nynější Jižní spojce a Barrandovskému mostu, přes které denně projede více než 100 000 vozidel. Zhruba 60 000 z nich by měla převzít nová dálnice.

Zbývá dostavit šest kilometrů

Zatím však stavba řidičům spíše komplikuje život. Doprava je omezena například na D1 v místě napojení okruhu, kde ŘSD staví obří dálniční křižovatku, nebo na rekonstruovaném nejstarším úseku okruhu, který navazuje na nové části.

V sobotu navíc začne uzavírka v oblasti Zbraslavi, kde se staví mimoúrovňová křižovatka Strakonické ulice s okruhem. Devět dní budou jezdit auta směrem do Prahy odklonem přes Zbraslavské náměstí.

Propojení D5 a D1 je v současnosti největší silniční stavbou v České republice. Její součástí je řada mostů, například přes údolí Vltavy a Berounky, a tunelů. Podle uzavřených smluv by měly náklady na 23kilometrový úsek činit 16 miliard korun. Celková délka velkého pražského okruhu má být 83 kilometrů, nyní je hotovo 17 kilometrů.