Hlavní obsah

Mrazy v Číně ukázaly "bezpečnost" vozidel

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V Číně nyní řádí ukrutné mrazy a sněhové vánice. Popravdě řečeno tamní doprava na takové počasí není připravena. A bohužel ani automobily. Za jediný týden, co řádí v Číně mrazy, bylo oficiálně zabito při nehodách 69 lidí. Neoficiálně to však bude jistě mnohokrát víc.

Článek

Automobily v Číně nemají zrovna dobrou pověst. Jen výrobky evropských a japonských automobilek se snaží alespoň zachovat jakousi základní strukturu kvality a bezpečnosti.

V případě čínských výrobců se však jedná jen o to, aby prodali co nejvíce automobilů za co nejnižší cenu. Výrobci zcela nepokrytě říkají, že automobily pro čínský trh jsou velmi nebezpečné, protože žádné požadavky na ochranu posádky nebo dokonce chodců v Číně nejsou přijaty. Do Evropy pak budou proudit modely speciálně upravené s výztužemi po celé karoserii, aby dokázaly splnit potřeby crashtestů.

:. Ani policisté nejsou v bezpečí.

A právě tento nedostatek se nyní projevil v celé své šíři. Na namrzlých vozovkách se nákladní automobily, které už od pohledu nesplňují ani ty nejzákladnější technické předpisy, převracejí a smetou s sebou osobní vozy. Podle informací ze serveru China Car Times jsou silnice na pokraji kolapsu, protože tamní vozový park prostě není stavěný na to, aby dokázal zvládnout toto počasí.

Několik fotografií z Číny pak ukazuje, jak to dopadne, když se střetne osobní vůz s vozem nákladním. Je pravda, že ani evropská auta by nebyla zrovna bezpečná, když bych do nich narazil plně naložený náklaďák, ale když to srovnáme s nárazovými testy...

:. Kamióny na silnicích jsou velmi často jen těžko fungující herky. Zabrzdit na ledu pak znamená okamžitý smyk.

Crasth testy pro Evropu

Bezpečnost vozidel z Číny se ukázala ve dvou případech crash testů, které provedla nezávislá organizace německého autoklubu ADAC. Jako první byl proti překážce poslán model Landwind, což není nic jiného, než kopie Opelu Frontera. Landwind po něm proslul jako jedno z nejnebezpečnějších aut současnosti.

ADAC provedl nárazovou zkoušku, která dopadla pro vůz a posádku katastrofálně. Přední část se totálně zbortila včetně A sloupku a co bylo asi nejhorší, sloupek řízení se vysunul až k hlavě řidiče. Dovozce se hájil, že podmínky testu nebyly regulérní, ale stejně začal instalovat do přední části karoserie výztužný rám.

:. Landwind SUV po crash testu v německém autoklubu ADACfoto: Changan

Druhým testovaným vozem byl Brilliance BS6. Při čelním nárazu se pedálová skupina posunula o neuvěřitelných 31 cm do prostoru posádky. Jenže to není nic s tím, že na přístrojové desce byl zaznamenán posun 20 cm!

:. Briliance BS6 v nárazovém testu ADACfoto: ADAC

Následkem toho se pohnul i volant, který atakoval řidičovu hlavu a airbag pak vystřelil zcela mimo své pole působnosti. Dveře po nárazu nešly otevřít a na řadu musely přijít pneumatické nůžky. Výrobce se však dušuje, že testovaná byla čínská verze a pro Evropu přijde bezpečnostně "nezávadný“ vůz.

Reklama

Související témata:

Související články

Neuvěřitelná expanze čínského automobilismu

Čína v loňském roce předběhla Japonsko v počtu prodaných automobilů, a stala se tak po USA druhým největším automobilovým trhem světa. V roce 2006 v Číně...

Představujeme čínské automobilky: Haima

Možná to nevíte, ale Mazda vyrábí své automobily v Číně. Samozřejmě že ne všechny, ale pouze ty určené pro tamní trh. Jenže zde se jmenují Haima. Je to první...

Představujeme čínské automobilky: Byd Auto

Tak pokud chcete poznat prototyp čínského kopírování fungujících značek, tak si pořádně prohlédněte znak značky Byd Auto. Je velmi podobný tomu od BMW, akorát...

Výběr článků

Načítám