Cestující v ekonomické třídě na všech linkách vyjma Almaty a Soulu budou mít od prosince dvě možnosti občerstvení. Mohou využít tzv. Upgrade Menu, tedy zakoupit si balíček, který cestujícím zajistí stejnou stravu, jakou mají cestující v byznys třídě. Pokud bude na lince studené menu, upgrade vyjde na 8 eur, v případě teplého menu jde o 12 eur.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Druhou možností je placené občerstvení na palubě. V tomto případě krok ČSA velmi připomíná to, co před časem zavedl přepravce Travel Service. Půllitrová voda tak vyjde na dvě eura (54 Kč), třetinka plzeňského piva na tři eura (81 Kč) a croissant na 1,5 eura (40 Kč).

„Ceny vody a dalších produktů v doplňkové nabídce nelze srovnávat s cenami v supermarketech, ale spíše s cenami v restauracích. Aerolinky nemůžou jednoduše tyto produkty někde levně nakoupit a pak je prodávat na svých palubách. Máme jasně dáno, odkud můžeme nakupovat, proto to není jednoduché,” uvedl mluvčí ČSA Daniel Šabík.

Stížnosti jsou ochotni řešit

Drobný otazník se pak nabízel u toho, jak budou ČSA postupovat v případě těch, kteří si letenky na období po zavedení nových opatření pořídili ještě před ohlášením těchto změn, a tak mohli očekávat, že se jim na palubách dostane alespoň základního občerstvení zdarma.

„Na občerstvení jako takové není z přepravní smlouvy nárok. Je to vlastně jakási nadstandardní služba. Máme nicméně připravené nějaké přechodné řešení pro ty, kteří by tuto skutečnost chtěli reklamovat. Řešili bychom to zřejmě prostřednictvím nějakých voucherů na služby ČSA, za které by si pasažér mohl případně pořídit třeba i nějaké to občerstvení,“ reagoval na otázku Novinek ředitel ČSA pro obchod a marketing Ján Tóth.

Nově na Island a na Maltu

K již zavedeným třídám Standard, Flexi a Business přibývá nově třída Value, která by měla zacílit na ty, kteří chtějí být pouze přepraveni z bodu A do bodu B co nejlevněji a pouze s příručním zavazadlem. Dílčí služby, jako třeba přednostní odbavení, vstup do salónku či stravu na palubě, si mohou cestující dokoupit.

Vyjma linek, které ČSA začaly operovat již toto léto (italské Benátky či dánský Billund), přibyly pro zimní sezónu finské Helsinky. Co se týká změn pro příští léto, zatím jsou nově potvrzeny islandský Keflavík a Malta. Od léta se také lidé dostanou s ČSA přímo do Sarajeva, Skopje a Záhřebu. Nejasný je osud česko-norských linek do Osla a Stavangeru.