Hlavní obsah

Německo zvažuje zákaz prodeje některých značek aut

Kauza Dieselgate má neuvěřitelný rozsah a zdá se, že automobilový svět to postihne mnohem víc, než se čekalo. Například se mluví o tom, že Německo zakáže prodej vozů Fiat na svém území, kvůli nerespektování emisních předpisů.

Foto: Fiat

Hříšníkem, u kterého prý bylo objeveno vypínání emisního systému po 22 minutách, je Fiat 500X.

Článek

Podle listu Bild am Sontag testoval německý úřad pro motorová vozidla (KBA) hned několik desítek nových vozidel, která prověřil i jinak, než je obvyklé u standardních emisních testů. Podle výsledků prý jsou auta výrazně podhodnocena co do spotřeby a emisí. Přesné výsledky neznáme, ale například se prý potvrdily informace o tom, že u fiatu se emisní systém vypíná po 22 minutách, protože test na emise netrvá déle než 20 minut. [celá zpráva]

V neděli pak Bild s odvoláním na zdroje z německého ministerstva dopravy uvedl, že automobilka by v případě nejhoršího scénáře mohla čelit hrozbě zákazu prodeje svých vozů v Německu.

Jde totiž i o to, že v pondělí se měli sejít představitelé koncernu FCA (Fiat Chrysler) se zástupci vlády a KBA, kde měli všechno vysvětlit. Ovšem FCA jednostranně schůzku zrušila. Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt poté firmu podrobil ostré kritice a obvinil ji z neochoty spolupracovat.

Uvidíme, co KBA u testů objevila. Zatím nebyla vydána žádná oficiální zpráva, která by vše potvrdila. Ovšem další hříšníci prý už byli kontaktováni a mezi nimi je snad i Opel s jejich vypínáním emisních systémů v různých nadmořských výškách a při různých rychlostech. Opel o tomto systému ale prohlásil, že se jedná jen o ochranu motoru před poškozením v extrémních podmínkách. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám