Tento ohromný nárůst daně by měl zajistit, že budou prakticky eliminovány naftové motory z prodejů nových aut.

„Znečištění ovzduší je většinou problém dieselů. Výhody naftových motorů proti benzínovým v nižší produkci některých látek ve výfukových plynech, byly už vyřešeny a dieselové agregáty tak produkují více CO2 než moderní benzínové motory,“ řekl Richard Howard, vedoucí legislativy pro životní prostředí a energetiku. Podle něj moderní benzínové motory už zdaleka předčí naftové agregáty a je třeba od nich rychle ustoupit.

Problematiku tvorby emisí ve spalovacích motorech jsme popsali už dříve. Čtěte ZDE

Je tu ovšem ještě jedna informace, která není nezajímavá. Podle propočtů by britskou pokladnu čekal v takovém případě příjem 500 miliónů liber (18,5 miliardy korun), a to i v případě, že by poklesly prodeje naftových motorů o 50 %. Takže taková daň se samozřejmě britské státní pokladně velmi hodí.