První generace tehdy nejmenšího automobilu v portfoliu mladoboleslavské automobilky se začala prodávat začátkem listopadu 1999. Třebaže nejprve nebyla k dispozici celá paleta motorizací, nejlevnější byla verze s litrovým čtyřválcem o výkonu 37 kW (50 k), která se v „osekané” verzi Junior od roku 2001 prodávala bez stokoruny za čtvrt miliónu korun.

Bez zajímavosti není, že druhá generace fabie (2007-2014) stála v nejlevnější verzi úplně stejně jako „jednička” - opět šlo o jízdně a akusticky komfortní tříválec, tentokráte se zdvihovým objemem 1,2 litru a výkonu 44 kW (60 k). Z hlediska základní výbavy to ale byla jiná káva - auto mělo čtyři airbagy, systém ABS, standardem byl posilovač řízení a větší pneumatiky (165/70 R14). Navíc proti dražším verzím nebyl na první pohled patrný vizuální rozdíl jako u „juniora”.

Porovnání vybraných motorizací pro fabii všech generací
Generace1. (1999-2007)
2. (2007-2014)
3. (od 2014)
Motorizace1.0 (37 kW) 1.2 HTP (44 kW) 
1.0 MPI (44 kW)
Cena249 900 Kč
249 900 Kč
234 900 Kč
Motorizace1,4 16V (74 kW)
1.4 16V (63 kW)
1,2 TSI (66 kW)
Cena379 900 Kč
310 900 Kč
268 900 Kč
Motorizace1,9 TDI (74 kW)
1.9 TDI (77 kW)
1,4 TDI (77 kW)
Cena479 900 Kč
400 900 Kč
 356 900 Kč
Zdroj: Škoda Auto, ceníky platné v den uvedení automobilu na trh a jde vždy o nejnižší cenu s danou motorizací

Nejnovější třetí generace je historicky nejlevnější fabií (234 900 korun), zvětšila se i základní výbava. Adekvátně legislativním úpravám (povinné ABS a ESP) je větší i počet airbagů (6 proti jedinému v první fabii, vak pro spolujezdce přišel na 7500 korun) a o dost zlevnily některé prvky výbavy. Obzvláště je to patrné na klimatizaci. Zatímco na „jedničku” stála 35 000, na „dvojku” tu samou sumu (a v případě plně automatického Climatronicu dokonce 47 tisíc), na nejnovější fabii si za pět tisíc koupíte klimatizaci včetně elektricky ovládaných oken vpředu.

Z ceníku vyčteme, že za ABS si Škoda u první fabie účtovala 17 900 korun, pro verzi 1.9 TDI dokonce 21 400 korun. Ohromný cenový skok byl u naftových motorů, za Fabii II jste dali se základním dieselovým tříválcem o 78 tisíc více než za silnější HTP. Ovšem k Fabii III máte u naftových motorů výhradně tříválce, výborné 1.9 TDI mělo o jeden válec navíc.

Jedním z mála prvků výbavy, který je proti nové fabii levnější, je příplatek za metalický lak. U první fabie stála metalíza 7500, u té poslední 10 900 korun.