„Jediný prototyp opustil brány technického vývoje automobilky Tatra Kopřivnice v roce 1962. Vůz se stupňovitou zádí a motorem označeným Tatra 609 šel ihned do jízdních zkoušek, ale nepodařilo se jej prosadit do sériové výroby,“ sdělil ředitel renovátorské firmy Ecorra Vítězslav Hinner.

Jediný prototyp osobního vozu tatra 603 A

Tatra 603 A

FOTO: Jiří Tomaškovič, Právo

Po rozhodnutí nezařadit auto do výroby, ho odkoupil pracovník závodu autoopraven kopřivnické automobilky.

„Ve vozidle byla postupně vyměněna přední i zadní okna za okna z jiného typu, řazení bylo přemístěno z místa pod volantem na podlahu, sedačky byly vyměněny za modernější, byla upravena přístrojová deska, přední světla a vyměněny zadní sdružené svítilny. V rámci udržování v provozuschopném stavu byla spousta originálních dílů a řešení vyměněna za díly z vozidel T 603, T 613, Škoda a VAZ,“ uvedl Hinner.

Jediný prototyp osobního vozu tatra 603 A

Logo Tatra

FOTO: Jiří Tomaškovič, Právo

Vozidlo se ve značně zbědovaném stavu dostalo před několika roky do rukou nového majitele, který automobil svěřil kopřivnickým renovátorům. „S pomocí dobových fotografií a informací pamětníků se nám podařilo vrátit automobilu nejen podobu, ale i funkčnost vozu, který vyjel z tatrováckých dílen poprvé před padesáti lety,“ doplnil Hinner.