Hlavní obsah
Foto: Nová galerie

Bylinné preparáty a léčiva si získávají stále větší oblibu. Lidé se domnívají, že přípravky vyrobené z rostlin jsou bezpečnější než chemické preparáty. Ve Spojených státech věří rostlinným výživovým doplňkům a lékům více než polovina obyvatel. Odborníci z USA se však domnívají, že málokdo z nich si je vědom nepříznivých vedlejších účinků. Oregonští vědci varují, že bylinné přípravky mohou poškodit zrak.

Foto: Nová galerie
Bylinné přípravky mohou poškodit zrak

Doktor Frederick W. Fraunfelder z Oregonské univerzity v Americkém oftalmologickém žurnálu prohlásil, že mnozí pacienti vůbec nevědí o nebezpečí, které může jejich očím při používání bylinných preparátů hrozit.

Podle něj se přitom pacienti setkávají s celou řadou vedlejších účinků počínaje suchýma očima, krvácením do sítnice a přechodnou ztrátou vidění.

Vedlejší účinky v podobě krvácení do zadní oční komory a také krvácení do sítnice zpozoroval doktor Fraunfelder u svých pacientů při užívání nejprodávanějšího preparátu, jímž je v poslední době výtažek z Jinanu dvoulaločného.

Ten se používá k léčbě šelestu v uších, zánětu mandlí a astmatu. Niacin obsažený v preparátu může snižovat vidění, způsobovat cystoidní otoky žluté skvrny, suché oči, vyblednutí očních víček, otoky víček a ztrátu řas a obočí.

Většina problémů se dostavuje tehdy, když je léčivo užíváno v nadměrných dávkách a při lokálním používání.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků