Hlavní obsah

Baletní Petr Pan pro děti a s dětmi měl světovou premiéru

Právo, Marcela Benoniová

Pohádkové příběhy stále lákají k tanečnímu zpracování. Svědčí o tom i inscenace Petr Pan Taneční konzervatoře hl. m. Prahy, která měla v úterý světovou premiéru na scéně Stavovského divadla, za podpory pražského Národního divadla.

Foto: ČTK

Stavovské divadlo v Praze

Článek

Vděčnou postavičku z pera skotského spisovatele a dramatika Jamese Matthewa Barrieho si zvolila francouzská choreografka Bérangere Andreo, autorka libreta a choreografie, jež je již poněkolikáté hostem Taneční konzervatoře hl. m. Prahy a pro školní soubor Bohemia Balet postavila zcela nový balet jak pro děti, tak i s dětmi na scéně.

Vypráví příběh o chlapci, který nechtěl vyrůst, o jeho přátelích, o Wendy a víle Zvoněnce, o kapitánu Hákovi, pirátech, indiánech a sirénách i o ztracených dětech.

Všemožným nebezpečím čelí malý a statečný chlapec, zahraný i zatančený Kristiánem Pokorným. Naprosto skvělý výkon malého kluka odzbrojuje svou bezprostředností, hravostí i samozřejmým pohybovým projevem.

Je dobře, že choreografka zvolila přirozený pohybový styl adekvátní věku, dispozicím i výrazovým možnostem dětských tanečníků i zkušenějších studentů. Nenapodobuje baletní gesta ani pantomimu a studenti tak zvládají velmi jistě dané taneční kompozice a skutečně si je užívají. Škoda jen, že Petr Pan nelítá, tak jak bývá obvyklé v jiných divadelních interpretacích této látky. Originální hudbu, více filmovou než baletní, složil již v roce 2003 velmi známý hollywoodský skladatel James Newton Howard.

V první části večera uvedl Bohemia Balet Variace v převzaté choreografii slavného tanečníka a choreografa Serge Lifara. Excelentní sólové variace Lifar kdysi vytvořil pro šest pařížských primabalerin. V případě pražské inscenace je patrné, že se studentky mají ještě co učit.

Reklama

Výběr článků

Načítám