Paradoxem je, že pokuta byla uložena za vysílání z roku 2008, jak je uvedeno v zápise z jednání rady. Peněžní trest tedy následoval po čtyřech letech a dopadne na jiné lidi ve vedení televize.

První pokuta je za odvysílání spotu s nabídkou dětského prostírání, která se dostala na obrazovku 3. prosince 2008.

Druhou pokutu rada udělila za nabídku dětských lyží. Ta se odvysílala o pár dní později 8. prosince 2008 v 18.44 hodin na programu ČT 1.