Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Počet stížností na operátory na konci roku klesl o pětinu

Počet stížností na telekomunikační operátory v posledním čtvrtletí loňského roku klesl meziročně o pětinu na 519 podání. Nejvíce stížností směřovalo na automatické prodlužování smluv nebo na roaming. Celkem 150 stížností bylo nedůvodných, tedy nedošlo k porušení zákona. Oznámil to Český telekomunikační úřad.

Ilustrační foto Foto: Ondřej Kořínek, Novinky
Počet stížností na operátory na konci roku klesl o pětinu

"Účastníci poukazovali na to, že místo ukončení smlouvy jim tato byla operátorem prodloužena, nebo že jim byla vystavena pokuta za předčasné ukončení smlouvy v nesprávné výši, nebo dokonce pokuta za předčasné ukončení smlouvy z důvodu jednostranné změny smlouvy," uvedl ČTÚ.

"Objevily se i stížnosti na navýšení ceny služeb po podané výpovědi v rámci běžící výpovědní doby, nebo například nedodržení zákonem stanovené výpovědní doby o maximální délce 30 dnů," dodal úřad.

Na účastnické smlouvy si stěžovalo kolem 160 lidí. Lidé si také stěžovali na to, že jim nebyla přenesena telefonní čísla nebo nesouhlasili s vyúčtováním telekomunikačních služeb. Počet stížností na telefonní účet se pohyboval kolem 120.

Nejvíce stížností a dotazů se týkalo O2, následují Vodafone a T-Mobile, dodal ČTÚ.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků