„Kvůli povětrnostní situaci existují místa, kde jsou momentálně mobilní služby nedostupné. Je to způsobeno výpadky dodávek energie či obdobným namrznutím jako na Božím Daru. Pokud to situace dovolí, naši technici námrazu odstraňují, kontrolují směrování antén, eventuálně instalují odolnější zařízení," řekla mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

Podle starosty Božího Daru Jana Horníka v lokalitě nefungovaly dva ze tří mobilních operátorů (T-Mobile a O2). „Tyto dvě společnosti naprosto nezvládly od loňských Vánoc situaci a ani městu Boží Dar po urgencích nedaly vědět, že se na ně nemáme spoléhat. V praxi zažíváme skutečnost, že nejrychlejší spojkou je běžec. Z toho by mělo krizové řízení státu a Český telekomunikační úřad vyvodit nějaké závěry," podotkl. Operátoři v reakci uvedli, že zamrzlý vysílač zprovoznili minulý týden ve čtvrtek.

Vodafone podle Ondřeje Luštince z tiskového oddělení Vodafonu aktuálně eviduje výpadky napájení nebo případnou ztrátu signálu u malého počtu vysílačů, a to v řádu jednotek. „Přímo v Božím Daru výpadek neevidujeme, ale potíže mohou lidé mít v oblasti mezi Božím Darem a Jáchymovem," uvedl Luštinec.

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) v současné době nemá hlášený žádný incident, kdy by byla závažně narušena integrita sítě v ČR. „O lokálních výpadcích menšího rozsahu operátoři nemají povinnost ze zákona ČTÚ informovat. Pokud k nim na některých místech dochází, zpravidla jde o sekundární důsledek přerušení dodávky elektřiny vlivem povětrnostní situace," doplnil mluvčí ČTÚ Martin Drtina.