Hlavní obsah
Předseda antimonopolního úřadu Petr Rafaj Foto: Václav Šálek, ČTK

ÚOHS povolil změnu vlastníka Ringier Axel Springer CZ

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil změnu vlastníka společnosti Ringier Axel Springer CZ. Největšího vydavatele deníků na českém trhu kupují podle dřívějších informací podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, a proto antimonopolní úřad spojení povolil. Uvedl to ve čtvrtek šéf úřadu Petr Rafaj.

Předseda antimonopolního úřadu Petr Rafaj Foto: Václav Šálek, ČTK
ÚOHS povolil změnu vlastníka Ringier Axel Springer CZ

Rozhodnutí zatím není pravomocné. Ohodnocení Ringier Axel Springer CZ činí podle dřívějších informací 170 miliónů eur (4,7 miliardy korun). Původní vlastník Ringier Axel Springer Media AG zároveň prodal svou účast v české První novinové společnosti (PNS), jejímž hlavním předmětem činnosti je distribuce tisku. Návrh na schválení majetkových změn podala na ÚOHS společnost RONGOSOR, která má nově kontrolovat Ringier Axel Springer CZ a jejím prostřednictvím Ringier Axel Springer Print CZ, a. s.

Podle obchodního rejstříku je jediným akcionářem Rongosoru Křetínský, Tkáč je předsedou dozorčí rady firmy, která byla založena loni v listopadu. Původní vlastník, který je společným podnikem Ringier AG a Axel Springer SE, loni v prosinci uvedl, že se chce soustředit na další rozšiřování svého obchodu v Polsku, Srbsku a na Slovensku, kde už zaujímá silné postavení v oblasti digitálního tisku.

Zájem měl i Babiš

Transakce je pokračováním trendu ovládání domácích vydavatelů českými vlastníky. Naposledy se tak stalo v případě společnosti MAFRA, která vydává Mladou frontu Dnes a Lidové noviny a jež se stala součástí mediální divize podnikatele a vicepremiéra Andreje Babiše. Miliardář se přitom zajímal i o Ringier Axel Springer, z této transakce ale sešlo.

Ringier Axel Springer CZ je jednou z předních mediálních společností v ČR. Vedle Blesku vydává také tituly Aha! a Sport nebo časopisy Reflex, ABC, GEO, Blesk pro ženy, Blesk Hobby či Svět motorů.

V roce 2012 společnosti stoupl zisk před zdaněním o 55 miliónů na 498,2 miliónu korun. Pomohlo k tomu mimo jiné vyplacení dividendy 141 miliónů korun z dceřiné firmy Ringier Axel Springer Print CZ, jež zahrnuje dvě tiskárny. Celkové výnosy klesly o 8,7 procenta na 2,096 miliardy korun. Hlavní příčinou byl pokles inzertních výnosů a prodaného nákladu vlivem zvýšení DPH.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků