Hlavní obsah
Herec, hudebník a moderátor Zdeněk Podhůrský si na nedělní Kávu o třetí do Malostranské besedy pozve populárního herce a moderátora Jiřího Krampola Foto: Archív Zdeňka Podhůrského

Dopravci dohánějí přípravy na elektronické mýto v Německu

Asi šestina českých dopravců, kteří jezdí do Německa nebo přes Německo, nemá dosud v kamiónech nainstalovaný systém, který umožňuje odčítat ujeté kilometry po tamních dálnicích a na jejich základě určit výši mýtného. Německo přitom začne elektronické mýtné od dopravců vybírat už za několik dní.

Herec, hudebník a moderátor Zdeněk Podhůrský si na nedělní Kávu o třetí do Malostranské besedy pozve populárního herce a moderátora Jiřího Krampola Foto: Archív Zdeňka Podhůrského
Dopravci dohánějí přípravy na elektronické mýto v Německu

Do Německa pravidelně jezdí asi 12 tisíc kamiónů. Podle mluvčího sdružení tuzemských autodopraců Martina Felixe není chyba jen na straně českých dopravců. Někteří podali žádost o registraci včas, ale společnost Toll Collect, která výběr mýta zajišťuje, je začala pozdě vyřizovat. Někteří dopravci žádost podali pozdě.

Pokud kamión nebude mít na palubní desce namontovaný terminál, bude řidič mýtné platit manuálně u některého z terminálů, které jsou u vjezdů a výjezdů z dálnice. U nich se zřejmě na začátku roku budou tvořit fronty.

Kamióny si mohou nechat přístroj namontovat u 29 autoservisů, za instalaci zaplatí kolem 7 tisíc korun. Za samotný přístroj dopravce neplatí, protože ten zůstává majetkem firmy Toll Collect.

Mýtné budou platit nákladní vozy nad 12 tun, průměrná platba je 12,4 eurocentu na kilometr. Dohlížet na platby bude 500 kontrolorů. Mýtné by mělo německému státnímu rozpočtu přinést přes dvě miliardy eur ročně.

V ČR se s výběrem elektronického mýta orientačně počítá od roku 2006. Odborníci však jsou k tomuto termínu skeptičtí. Vláda by měla o vypsání soutěže na dodavatele rozhodovat v lednu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků