Společnost zveřejnila výsledky za fiskální rok, který začíná prvního dubna a končí 31. března. Během něj zvýšila objem prodejů na tuzemském trhu, stejně jako v zahraničí.

„Za posílením objemu loňských prodejů, kdy celková výroba piva Plzeňského Prazdroje stoupla meziročně o 5,7 procenta, stojí zejména rostoucí zájem o tradiční české ležáky, hlavně Pilsner Urquell,” uvedl šéf Prazdroje Grant Liversage.

Podle něj navíc stoupl zájem o jedenáctku značky Velkopopovický Kozel a dvanáctku značky Radegast. „Na oblibě získává také Gambrinus Plná 12. Prodeje společnosti šly v loňském roce nahoru také díky rostoucí popularitě nealkoholického Birellu,“ doplnil.

Pivovar zahájil investici za 283 miliónů

Pivovar v Česku zaměstnává dvě tisícovky lidí a dalších 20 tisíc míst podle vlastních slov vytváří nepřímo u svých dodavatelů a partnerů.

„V roce 2017 Plzeňský Prazdroj zahájil realizaci investice do rozšíření výroby ležáku Pilsner Urquell. Kapacita varny se zvýší na 3,5 miliónu hektolitrů za rok, což je zhruba navýšení o třetinu,” konstatoval Liversage.

„Celkem by se měla investice do rozšíření kapacity výroby Pilsner Urquell pohybovat kolem jedenácti miliónů eur (zhruba 283 miliónů korun – pozn. red),” uzavřel šéf Prazdroje.

Plzeňský Prazdroj letos 31. března převzala japonská skupina Asahi. [celá zpráva]