Z tisícovky nádraží opravy aktuálně nepotřebuje 70 staničních budov. Zbylých 930 je ve větší nebo menší míře vyžaduje.

V příštím roce bude SŽDC opravovat zejména nádraží, pro jejichž rekonstrukci přichystal projekt ještě předchozí vlastník České dráhy. Jde třeba o nádraží v Hradci Králové, Břeclavi, Kuřimi, v Přerově a v Sokolově.

Nejvíce peněz půjde na dokončení oprav budovy pražského hlavního nádraží, které by se mělo začít opravovat v roce 2019 a náklady SŽDC odhaduje na 945 miliónů korun.

Ve stejném roce se počítá i se zahájením opravy nádraží Praha-Smíchov za 160 miliónů korun a vlakového nádraží v Českých Budějovicích za 165 miliónů. Teprve v roce 2020 má začít oprava plzeňského hlavního nádraží za 325 miliónů korun.

V roce 2020 se počítá s opravou nádraží v Chebu s odhadovanými náklady 146 miliónů korun. V Liberci začnou s opravou nádraží za 119 miliónů korun v roce 2021. Nádraží v Chebu se dočká rekonstrukce až v roce 2022. Náklady by měly dosáhnout zhruba 149 miliónů korun.

Na nádraží v Prostějově budou sídlit policisté

SŽDC dále představila pilotní projekty na oživení nádražních budov a jejich prostor, které do budoucna nemají pro obsluhu železnice využití. V prostějovském nádraží budou sídlit policisté, v Teplicích pak železničáři chtějí na nádraží přesunout sídlo finančního úřadu.

Prostory v prostějovském nádraží předá SŽDC policii 27. září, v budově bude sídlit 45 příslušníků, uvedl Drmola. Ostatní projekty tak daleko nejsou.