Rozsáhlá rekonstrukce mostu z poloviny 19. století vyjde na 1,44 miliardy korun, téměř miliardu bude možné proplatit z evropských fondů.

Kvůli opravám vznikne nová zastávka Vltavská, kde bude končit většina vlaků a odkud cestující přestoupí na metro. Část vlaků ale bude končit na nádražích v Bubnech nebo v Dejvicích. Konkrétní výlukový řád bude hotov do 19. června, tedy dva týdny před zahájením samotných oprav a s tím spojených výluk.

Negrelliho viadukt je druhým nejstarším stojícím mostem v Praze

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze
FOTO: ČTK

Oprava viaduktu je součástí plánované modernizace trati na Kladno s odbočkou na pražské letiště, která bývá označována jako rychlodráha. Součástí oprav bude kromě výměny železničního svršku a spodku rozebrání dvou mostních oblouků na Štvanici, které poškodily povodně v roce 2002 a jejichž stav označují odborníci za havarijní.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na počátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po inženýru Aloisi Negrellim, který stavbu řídil.

Karlínský viadukt v 19. století

Karlínský viadukt v 19. století

FOTO: ČTK