Hlavní obsah
Prodej z okének restaurace se prodloužil do 23 hodin. Foto: Novinky

Delší provoz vítají fastfoody, jiným moc nepomůže

Delší otevírací dobu pro výdejní okna, která se od pondělí z 21 hodin posunula na 23 hodin, vítají především řetězce rychlého občerstvení. Ostatním stravovacím provozům výrazně nepomůže, kvůli zavřeným divadlům, kinům a dalším zábavním zařízením se nedá očekávat zvýšený pohyb lidí v ulicích v pozdních večerních hodinách. Vyplývá to z ankety ČTK mezi gastronomickými podniky.

Prodej z okének restaurace se prodloužil do 23 hodin. Foto: Novinky
Delší provoz vítají fastfoody, jiným moc nepomůže

Prodloužení provozní doby pozitivně hodnotí řetězec McDonald’s, který možnosti mít otevřeno déle podle své PR ředitelky Jitky Pajurkové využije. Výdej přes okénko do auta (McDrive) a výdej pěším (McWalk) funguje podle ní v 56 restauracích, tedy zhruba v polovině provozů.

Lidé si mohou objednat také dovoz jídla na adresu (McDelivery). Restaurace, kde žádná z těchto služeb není možná, nefungují.

Dokud si lidé nesednou, je to jedno

Dokud si nebudou moct jít lidé sednout na jídlo dovnitř a posedět tam, tak je jedno, do kolika bude otevřeno, shodují se například obsluhy restaurací v centru Plzně. „Otvíračku nejspíš protáhneme, ale nemyslím si, že to něčemu výrazně pomůže. Třeba si ale někdo takhle večer pro pivo přijde. Nejvíc jich nejspíš přijde v pátek,“ sdělila obsluha restaurace Plzeňka.

Spolumajitelka restaurace Gourmet Pauza na pražském Andělu Zuzana Klucká Právu řekla, že provozní doba okénka se neprodlouží. „Jsme restaurace a lidé k nám chodí kvůli dobrému jídlu a posezení, což není za současných opatření možné. Alespoň trochu smysluplný obrat, i když proti normálu ani ne poloviční, nám v okénku generují obědy, které také zákazníkům rozvážíme, trochu méně večeře. Ale není rentabilní platit personál až do 23 hodin,“ uvedla.

Provoz prodloužení otevíracích hodin od včerejška přizpůsobuje také síť restaurací KFC. Podle jeho prezidenta pro Česko a Rakousko Libora Hubíka všechny aktuální prodejní kanály zaznamenávají zvýšený nárůst objednávek, zvláště pak přes vlastní aplikaci. KFC Rozvoz je podle něj ještě na vyšších číslech než při první vlně nákazy.

Bageterie Boulevard posune provozní dobu jen u vybraných poboček. Delší otevírací hodiny se zásadně na zvýšení tržeb podle provozního ředitele sítě Jiřího Štěpánka podílet nebudou. Tržby kvůli vládnímu opatření podle něj klesly o 70 procent. Společnost se nyní podle ČTK soustřeďuje na rozvoz, který funguje ve všech městech, kde má Bageterie Boulevard pobočky.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků