Západ USA - klasický okruh Kalifornií, Arizonou, Utahem a Nevadou, den 8 - Capitol Reef, Dixie Forest

Pro ty, kteří váhají, kam se letos vypravit, zda jet s cestovkou nebo na vlastní pěst, je určen tento seriál článků. Popisujeme Vám typický dvoutýdenní zájezd na západ USA, připravený a provozovaný již mnoho let renomovanou cestovní kanceláří se specializací na americký kontinent.

NP Bryce Canyon

Dnešní trasa není dlouhá, necelých 150 mil, ale zajímavostí je na ní opět spousta. Prvním cílem je národní park Capitol Reef. Naše úvodní zastávka patří krátkému trailu ke starým indiánským petroglyfům v bývalé osadě Fruita. První mormonští osadníci zde v příznivém mikroklimatu úspěšně pěstovali ovoce a zeleninu.

NP

Blízké návštěvní centrum nás seznámilo s geologií tohoto parku, který se navenek jeví jako mohutný kamenný val hýřící všemi odstíny rudé barvy. Z bezpočtu skalních útvarů se nám asi nejvíce líbil Chimney Rock – skála ve tvaru továrního komínu.

NP Capitol Reef

Opouštíme Capitol Reef. Brzy se silnice začne šplhat do výšky, jalovce podél cesty vystřídají borovice a později osikové háje. Zdoláváme Lion Mountain v Dixie National Fofest a z výšky přes tři tisíce metrů je fantastický rozhled do krajiny rozbrázděné kaňony. Podle informačních cedulí na vyhlídce je zde možné potkat i černého medvěda baribala, ale tolik štěstí nemáme. Náš průvodce nám ale medvěda slibuje později v pohoří Sierra Nevada – uvidíme!

NP Bryce CanyonVideo: Michal Kužel - America Tours

Před osadou Boulder se krajině navrací její kaňonovitý rozbrázděný charakter. Přichází nezapomenutelná scenérie, kdy projíždíme úzkou klikatou silnicí po tenkém hřbetu skalního hřebenu, vpravo i vlevo jsou propasti hluboké stovky metrů. Velkolepé výhledy, naše fotoaparáty se opět zahřívají. Toto je dílo řeky Escalante a jejich přítoků. Závěrem této etapy cesty zastavujeme na vyhlídce a hledíme z výšky zpět na silnici, kterou jsme přijeli. Jako černý had se vine krajinou zkamenělých písečných dun bílé, růžové a žluté barvy, kličkuje, až zmizí za obzorem. Dojmů jsme plní, a to máme to hlavní ještě před sebou!

NP

Před příjezdem do národního parku Bryce Canyon navštěvujeme krátce osadu Tropic, kde poobědváme v restauraci jak vystřižené z westernových příběhů. Krátce nato už vjíždíme do parku. Prvními, koho jsme v parku potkali, byli zvědaví psouni prérijní. Stojí v pozoru před svými norami a sledují každý náš pohyb. My pokračujeme po silnici parkem až na její konec a navštěvujeme cestou zpět vyhlídky na údolí plné skalních věžiček „hoodoos“. Některým z nás i krátký trail do kopce na vyhlídku dělá problém. Není divu, nadmořská výška je zde tři tisíce metrů. Postupně ale sjíždíme parkem níže a kondice se lepší. To jsme ale ještě nevěděli, co má pro nás Petr přichystáno!

Foto: Jaroslav Stehlík

NP Bryce Canyon

Na vyhlídce Sunset Point Petr zamyká van a upozorňuje nás, že „teď se trošku projdeme“. Vyrážíme na dvoukilometrový Navajo Trail, který klesá dolů mezi skalní věže a obloukem se vrací zpět. Převýšení necelých 200 metrů, ale dvou a půl kilometrová nadmořská výška dělá své. Okolo nás je neskutečná nádhera, příroda se zde vyřádila – a my tu funíme a hekáme a jsme radostí bez sebe, když jsme zase u našeho vanu. Všichni se ale shodují, že ten zážitek za to určitě stál. Schyluje se k dalšímu přírodnímu divadlu. Blíží se západ slunce, barva pískovcových věžiček se mění z růžové na krvavou, stíny působí dramaticky. Jsou tu s námi desítky dalších diváků, spousta lidí má foťáky se stativy a spouště cvakají jak o život. Další velký zážitek z naší cesty!

Foto: Michal Kužel America Tours

Ubytování máme hned u vjezdu do Bryce Canyonu v hotelu Ruby´s Inn. Pokoje jsou bezvadné, hotel má bufetovou restauraci, kterou se marně pokoušíme vyjíst. Část skupiny večer ještě absolvuje rodeo, které je zde večer doplňkovou atrakcí pro turisty, když slunce zapadne. Já jsem dal přednost hotelovému bazénu. Je třeba se zregenerovat a dobře se vyspat.

Buffetová večeře v hotelu Ruby´s Inn

Zítra nás čeká Las Vegas!

Autor: Michal Kužel America Tours

Anketa

Líbí se Vám víc Monument Valley nebo Bryce Canyon ?
Monument Valley
16,9 %
Bryce Canyon
59,6 %
těžko říct - nedá se to porovnat
23,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 166 čtenářů.