Článek
Specialisté z centra pro restaurování vyhledali na světě deset takových vozů. Připravili pro ně speciální restaurátorské díly, které jsou sice nové, ale vyrobené přesně podle starých plánů, které jsou uložené v knihovnách značky.
Tenhle konkrétní vůz byl prodán v Kalifornii v roce 1965. V roce 1983 měl vůz najeto 123 000 km, když putoval do skladu. Měl tedy všechno původní – motor, šasi, čalounění i identifikační čísla. Jaguar jej zrekonstruoval přesně do té podoby, v jaké se před těmi desetiletími prodával – v šedém laku Gunmetal Grey a rudé kůži v interiéru. Všechno je originální Jaguar.
Je to stejně dobré, nebo ještě lepší než originál. Proto cena téměř deseti miliónů nepřekvapí. V těch deseti je ale i pár levnějších kousků. Ale pod sedm miliónů korun to nejde.
Samozřejmě, že zákazníci mohou chodit do firmy i samostatně, pokud mají doma nějaký pěkný kousek na podobnou rekonstrukci. Firma jim vyjde vstříc. A nemusí mít jen první sérii. Mohou přijít s jakýmkoli vozem z historie Land Roveru nebo Jaguaru.
A kdyby přece jen měli jedničkový E-Type, mohou si ho nechat dokonce upgradovat. Mohou dostat třeba lepší chlazení z pozdějšího E-Type Lightweight, plně synchronizovanou převodovku apod. Prostě to, co dělala firma i před těmi padesáti lety, když někdo chtěl auto vylepšit.
A jestli se vám deset miliónů korun zdá hodně, pak byste měli vědět, že nedávno se prodal v aukci jiný E-Type za rekordních 188 miliónů korun.