Hlavní obsah
Model ix20 za 9 let prošel několika menšími facelifty, poslední mu nadělil i výraznější masku chladiče. Foto: Hyundai 3x

Kompaktní MPV je vzácnost, se slevami se už jen vyprodává nošovický Hyundai ix20

Hyundai se už s ix20 loučí. Rukama nošovických dělníků od roku 2010 prošlo více než 315 tisíc těchto vozů. Ovšem trend dnešní doby je jednoznačný, pro klasická MPV na nezvýšeném podvozku už často nezbývá místo.

Model ix20 za 9 let prošel několika menšími facelifty, poslední mu nadělil i výraznější masku chladiče. Foto: Hyundai 3x
Kompaktní MPV je vzácnost, se slevami se už jen vyprodává nošovický Hyundai ix20

Možná tou největší obětí módní vlny crossoverů a SUV jsou velkoprostorové rodinné vozy, takzvaná MPV. Brzy zcela skončí třeba celá legendární rodina Picasso od Citroënu, i další ze zakladatelů této kategorie, Renault, už dělá z těchto aut spíše křížence a takové BMW si epizodu s MPV střihlo jen na jednu generaci.

Právě ix20 představuje klasickou podobu kompaktního MPV, dnes už tak vzácného a zítra už skoro neviditelného druhu.

Foto: Hyundai

Konec se blíží i u malého Hyundai ix20. Respektive už v podstatě nastal. Někdejší nejprodávanější vůz ve své kategorii v České republice dlouho hrál na notu českému zákazníkovi svou výrobou v Nošovicích. Právě tam však sjely z linky poslední kusy už v květnu.

A na skladě už jich mnoho nezbývá. Speciální verze s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 96 kilowattů se prodává od 279 900 korun, což je nejnižší suma, kam auto za devítileté působení na trhu spadlo.

Nyní místo ix20 zabírá u této značky především model Kona, který je ovšem dražší. Je tak možné, že armádu crossoverů korejská automobilka ještě rozšíří a ix20 tak nepřímého nástupce nakonec dostane. O kompaktní MPV klasického střihu ale téměř jistě už nepůjde. Alespoň do doby, než se automobilová móda zase změní.

Hyundai Kona (2017)

Foto: Hyundai

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků