Hlavní obsah
Jaguar I-Pace Foto: Martin Žemlička

Jaguar I-Pace předvedl své zrychlení, je na úrovni sportovních aut

Jaguar I-Pace vstoupil na český trh a po třech stovkách kilometrů máme jasno v tom, že je to patrně nejlépe jezdící elektromobil, který si v Česku oficiálně můžete koupit. I-Pace jsme vyzkoušeli také na letištní ranveji, kde jsme se dostali na samotný limit auta.

Jaguar I-Pace Foto: Martin Žemlička
Jaguar I-Pace předvedl své zrychlení, je na úrovni sportovních aut

O pohon prvního elektrického jaguaru se starají dva synchronní elektromotory s permanentními magnety. Nabídnou rovných 400 koní (294 kW) a točivý moment blízký 700 Nm. Zrychlení z místa je skutečně razantní, a pokud máte slabší žaludek, možná se vám neudělá nejlépe. Jak známo, elektromobily mají maximum točivého momentu dostupné již od nulových otáček a 696 newtonmetrů je opravdu síla.

Nemělo by vás překvapit, že na 100 km/h jste za 4,5 sekundy. A to řídíte velké SUV velikosti zhruba Škody Kodiaq a hmotnosti 2,2 tuny. Podobných hodnot dosahují sportovní auta typu BMW M3 (která ale má vyšší maximální rychlost).

Jaguar I-Pace zrychlení 0-200 km/h

Video: Novinky

Na uzavřené letištní ploše jsme se dostali na „tachometrových” 208 km/h, což odpovídá reálným 200 km/h deklarovaným automobilkou. Zabralo to mimochodem pouhých 25 sekund. Spotřeba ovšem stoupla z 21 kWh na pětinásobek. Velice rychlá jízda zkrátka akumulátory vybije podstatně rychleji; standardně byste měli ujet cca 460 kilometrů, v praxi zhruba o 100 km méně.

Jaguar I-Pace přijde v Česku na 2 039 092 korun. Podrobný test připravujeme.

Jaguar I-Pace

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Jaguar I-Pace

Foto: Martin Žemlička, Novinky

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků