Hlavní obsah
Head-up displej v přílbě BMW Foto: BMW

Budoucnost motocyklů: laserová světla a head-up displej

To, co představilo BMW Motorrad na veletrhu CES v Las Vegas, není technologie budoucích dvou let. Laserová světla a head-up displej v přilbě se ale jednou do motocyklů dostanou. Až technika zlevní.

Head-up displej v přílbě BMW Foto: BMW
Budoucnost motocyklů: laserová světla a head-up displej

Laserová světla se pomalu dostanou do aut. Jejich výhodou je vysoká svítivost. Mnohem vyšší, než u dnes klasických světel. Jenže jsou tak drahá, že zatím i automobilky jako Audi nebo BMW váhají s jejich nasazením do výroby.

BMW Motorrad však na CES ukázalo, že laserová světla se dají implantovat i do motocyklu. Koncept, který toto vybavení nese, je označen jako K 1600 GTL. Přední světlo svítí v dálkovém režimu až na vzdálenost 600 m, což je dvojnásobek tradičních světel.

BMW ve své zprávě samo přiznává, že instalace takových světel ale není zatím reálná. Musí se počkat, až se světla více rozšíří v automobilech a zlevní tak jejich výroba. Pak je možné uvažovat o instalaci do nejdražších motocyklů.

Koncept BMW K 1600 GTL s laserovými světly

Foto: BMW

Laserová světla v motocyklu

Foto: BMW

Druhou novinkou je head-up displej v helmě, tedy promítání nejdůležitějších informací o motocyklu. Promítání se děje na malý sklopný štítek před okem. Všechny informace jsou nastavitelné, takže řidič si může vybrat, co chce vidět a v jakém zorném úhlu. Může tak vidět třeba jen rychlost a zařazený rychlostní stupeň.

Ovšem je tu i možnost promítání navigace či videa z kamery, která je umístěna na zadní straně helmy. Ta funguje vlastně jako zpětné zrcátko. Na helmě je ještě jedna kamera vpředu, která může nahrávat průběh cesty.

Head-up displej pro motocyklové helmy

Foto: BMW

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků