Obecně se mělo za to, že nový supersport a vlajková loď maranellské automobilky se bude jmenovat F70. Ferrari překvapilo a nástupce modelu Enzo (celým jménem se tento model jmenoval také ne zcela standardně Ferrari Enzo Ferrari) pojmenovala LaFerrari. Navzdory nepříliš atraktivně znějícímu názvu jde o jeden z technicky nejvyspělejších automobilů světa.

Ferrari LaFerrari (2013)

Ferrari LaFerrari (2013)

FOTO: Ferrari

Jeho technické parametry berou dech: dvanáctiválec s objemem 6262 ccm má výkon 800 koní při 9250 (!) otáčkách, točivý moment má hodnotu 7000 (při 6750 ot./min.). Další sílu motoru dodává elektromotor s výkonem 120 kW (163 k), výsledkem je 963 koní.

Výkon se přenáší na zadní kola, hodnoty zrychlení jen těžko hledají konkurenci – 0-100 km/h dle slov italské automobilky „pod tři sekundy“, 0-200 km/h je otázkou sedmi a 0-300 km/h patnácti sekund. V rozletu auto zbrzdí rychlost 350 km/h. Převodovka je automatická, sedmistupňová.

Ferrari LaFerrari (2013)

Ferrari LaFerrari (2013)

FOTO: Ferrari

LaFerrari je dlouhé 4702 mm, široké bezmála dva metry (1992 mm) a vysoké pouhých 1116 mm. Rozvor náprav činí 2665 mm a rozložení hmotnosti mezi nápravy činí 41:59 ve prospěch zadní části vozu, hmotnost nového supersportu ale zatím automobilka neprozradila. Brzdy jsou standardně karbon-keramické a dodal je věhlasný výrobce Brembo. Kola mají rozměr devatenáct palců vepředu (pneumatiky mají rozměr 265/30), vzadu jsou pak dvacítky s obutím 345/30.

Ferrari LaFerrari (2013)

Ferrari LaFerrari (2013)

FOTO: Ferrari

Cena je v přepočtu 32,5 miliónu korun, vyrobí se pouhých 499 kusů. Kdy bude zahájen prodej, zatím není jisté. A třebaže jenom potkat LaFerrari v provozu bude vzácnost, svět by bez něj určitě nebyl tak dobrým místem k životu – takhle krásné a technicky zajímavé modely vyrábí málokdo.

Ferrari LaFerrari (2013)

Ferrari LaFerrari (2013)

FOTO: Ferrari