Článek
Čtvrtá generace clia se vyrábí ve Francii a v Turecku. V nabídce bude pouze pětidveřová verze, automobil má však díky zapuštěným klikám vzhled „třídvířka“. Nová generace je o 3,5 cm delší, nyní měří 4,06 metru. Narostla i šířka (o 2,5 cm), překvapivě je ale nové clio o 5 centimetrů nižší, což díky svažující se střeše neocení zejména cestující vzadu. Rozvor náprav má hodnotu 2589 mm a zavazadlový prostor nabídne nadprůměrných 300 litrů.
V nabídce jsou čtyři motory, přičemž dva jsou naftové. Zcela nový je přeplňovaný benzinový tříválec 0,9 TCe o výkonu 90 koní (67 kW) a točivém momentu 135 Nm při 2500 otáčkách. Kombinovaná spotřeba tohoto motoru činí 4,3 l/100 km. Druhým zážehovým motorem je dvanáctistovka s výkonem 54 kW, tj. 73 koní.
Nová je o tři roky delší záruka
Milovníky nafty zaujme čtyřválec 1,5 dCi o výkonu rovněž 90 k (67 kW) a 220 Nm při 1750 otáčkách. Tento motor má dle výrobcem naměřené normované spotřeby apetit 3,2 litru nafty na sto ujetých kilometrů. Ten samý motor se bude nabízet i ve slabší variantě 75 k (55 kW).
Ceny začínají na částce 229 900 korun za verzi s benzínovou dvanáctistovkou, což je o zhruba čtyřicet tisíc korun více než dříve. Nejlacinější diesel přijde na 289 900 korun, v obou případech je výbavovým stupněm první Authentique.
Výbava je bohatší než dříve, v základu je stabilizační systém s asistentem rozjezdu do kopce, hlavové airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, vyhřívaná a elektricky ovládaná zrcátka nebo tempomat.
Novinkou je i pětiletá záruka, respektive záruka na 100 tisíc ujetých kilometrů (podle toho, co nastane dříve). Původně byla záruka na clio jenom dvouletá.