S původním sportovním vozem Alpine A110 toho jeho reinkarnace pro 21. století nemá mnoho společného. Design je svébytný a odkazů na padesát let starý sporťák najdete na nové karoserii pramálo. I tak jde o pozoruhodný koncept, který by se podle všeho měl prodávat v sériové verzi. Nový koncept technicky vychází ze závodního Renaultu Mégane Trophy.

Zajímavostí je karbonová karoserie, která výslednou hmotnost 4330 mm dlouhého automobilu pomohla udržet na velmi nízkých hodnotách - plně funkční koncept váží pouhých 880 kilogramů. Rozložení hmotnosti má blízko ideálnímu poměru 50:50, v tomto případě je to 48:52.

Alpine A110-50 (2012)

Alpine A110-50 (2012)

FOTO: Renault

Zajímavostí jsou i jednadvacetipalcová kola s centrální maticí. O pohon zadních kol se stará šestiválec původem od Nissanu. Zdvihový objem nabídne 400 koní (294 kW), kterých motor dosahuje při 7200 otáčkách. Točivý moment je 422 Nm při 6200 otáčkách, je tedy jasné, že tenhle motor bude potřeba pořádně vytočit. Mimochodem, červené pole otáčkoměru začíná na hodnotě 7500.

Alpine A110

Alpine A110

FOTO: Renault

Převodovka je sekvenční, řadí se pádly pod volantem, autu přesto nebude chybět spojkový pedál. Jak rychlé je nové auto s logem Alpine zatím Renault nesdělil, tajemstvím je i nejvyšší rychlost 1230 mm vysokého auta. Alpine A110-50 má samosvorný diferenciál; chybí mu ovšem všechny elektroničtí pomocníci, na které je moderní řidič zvyklý (ABS, ESP). Nadšeným řidičům to ale rozhodně vadit nebude.

Alpine A110-50 (2012)

Alpine A110-50 (2012)

FOTO: Renault