Základní cena za kilometr bude 28 korun. Proti předražování jízdného má cestující chránit on-line mapa na tabletu umístěném ve voze, na které budou moci sledovat polohu vozidla a senzory v sedadlech, které poznají obsazený taxík.

„Předražování v pražských taxících se týká hlavně cizinců,“ uvedl Jančura s tím, že podle neoficiálních informací má takzvané „turbo“, umožňující mnohonásobné navýšení ceny za přepravu, devět z deseti vozidel taxi. Zákazníky bílých taxíků by ale podle něj mělo ochránit především to, že řidiči jsou zaměstnanci společnosti a dostávají fixní plat, a nemohou si proto přivydělat navyšováním ceny.

Vstupem společnosti provozující například autobusovou a železniční přepravu se ceny jízdného v pražské taxislužbě sníží s tím, jak poroste velikost flotily, předpokládá Jančura. Tick Tack před vstupem Student Agency jezdila se zhruba 30 vozidly, která mají být kompletně vyměněna za nové vozy Audi A6. Ty má společnost pronajaté na roční operativní leasing a poté budou opět vyměněny. Zákazníci se tak podle Jančury nesetkají s vozidly staršími než jeden rok.

Zpočátku počítá s červenými čísly

Vstupní náklady společnost vyčíslila na desítky miliónů korun s tím, že zpočátku bude prodělávat. Předpokládá přesto postupné navyšování počtu vozidel zhruba o 50 vozů za půl roku. Rozšíření vozového parku bude nicméně záviset na oblibě, jakou si tato služba získá u zákazníků, dodal Jančura.

Ještě v první polovině letošního roku mluvil Jančura o tisícovce vozidel a o tom, že chce vybudovat nejsilnější taxislužbu v Praze. Nyní předpokládá cílových 500 vozů, se kterými ale bude jezdit mnohonásobně více řidičů, aby tyto vozy co nejméně stály nevyužité. Řidiče společnost podle Jančury nevybírala z řad taxikářů, ale raději si vyškolila vlastní lidi.

S Tick Tack Taxi společnost Student Agency dlouhodobě spolupracuje. Od předloňského září, kdy mezi Prahou a Ostravou začaly jezdit žluté vlaky RegioJet, nabízí rozvoz jejich cestujících po Praze přímo od hlavního nádraží a od zastávek autobusů Student Agency.