Jak takové nakupování funguje? Princip je naprosto jednoduchý. Na specializovaných serverech je nabídnuto zboží či služba s konkrétní cenou a požadavkem na jistý počet uživatelů ve vytyčeném časovém úseku. Pokud se daný počet zákazníků sežene, všichni získávají slevu.

Tento trend stejně jako spousta jiných přišel ze zahraničí. Výhodně tak lze získat i hodně netradiční služby. Příkladem může být aktuální nabídka zakoupení „liposukční“ procedury s padesáti procentní slevou v terapeutických lázních v centru Prahy na serveru slevomat.cz

Další podobný projekt se chystá vstoupit na tuzemský trh již příští týden. „Podmínky pro získání slevového poukazu na zážitky, sportovní aktivity, módní značky či elektrospotřebiče je, že na nabídku musí kývnout určený počet lidí. Často stačí, aby se jich v průběhu jednoho či dvou dnů sešla pouhá desítka. Pokud se počet nenaplní, nabídka se po vypršení limitu uzavře a transakce se neuskuteční,“ vysvětlil Tomáš Carba z severu zapakatel.cz.

Carba připomněl, že kolektivní nakupování je v zahraničí poměrně rozšířené, často jej vyhledávají lidé ve věku od 25 do 35 let. V tuzemsku prý zajímá zejména mladší jedince, a to od 18 do 24 let.