Hlavní obsah
Duševní zdraví je minimálně stejně důležité jako to fyzické. Foto: Profimedia.cz

Rady, jak pečovat o své duševní zdraví

Duševní zdraví patří mezi nejdiskutovanější témata současnosti. Lidé totiž pod vlivem napěchovaných diářů často zapomínají na to, co je skutečně důležité - a to je tzv. psychohygiena. Naučte se o své tělo pečovat nejen zvěnčí, ale také zevnitř a uvidíte, že budete zvládat všechny životní situace o dost snadněji.

Duševní zdraví je minimálně stejně důležité jako to fyzické. Foto: Profimedia.cz
Rady, jak pečovat o své duševní zdraví

Experti přirovnávají péči o duševní zdraví k postupnému stavění lodi, prkno po prkně.

„Čím déle ji budete stavět, tím odolnější bude a snáz bude odolávat každé vlně,” říká instruktorka jógy Nadia Narainová pro Daily Mail. Co to znamená v praxi?

Uvědomte si sami sebe

Ačkoliv tento krok vypadá na první pohled složitě, věřte, že je poměrně jednoduchý. Stačí se každé ráno na chvíli posadit, zavřít oči a v tichosti si ujasnit, jak na tom jste jak po psychické stránce, tak té fyzické. Párkrát se zhluboka nadechněte a vydechněte a popřemýšlejte, jak se svým dnem naložíte. Uvidíte, že toto uvědomění si sebe sama vám pomůže se soustředěním i celkovým psychickým stavem.

Začněte den pohybem

Nejlepší radou, jak nastartovat den, je začít ho pohybem. Nemusí se hned jednat o hodinu strávenou v posilovně, stačí si ráno zatancovat na svou oblíbenou písničku nebo vyšlápnout schody v metru. Pohyb do vašeho těla totiž dostává energii, která vám pomůže správně zahájit svůj den.

Chvalte se

Samochvála smrdí? Naopak, pomáhá! Naučte se dívat na sebe v pozitivním světle. Stačí si stoupnout před zrcadlo a místo toho, abyste se hanili za nějakou část, kterou na sobě nemáte rádi, pochvalte se za to, co na sobě milujete.

Snažte se být sami sobě nejlepším přítelem a věnovat si kompliment stejně jako to děláte u kamarádů, uvidíte, že na sebe budete nahlížet o dost lépe.

Vyrazte do přírody

Vědecké studie dokazují, že čas strávený v přírodě působí doslova jako balzám na duši. Pokud bydlíte ve velkém městě, snažte se alespoň o víkendu vyrazit do lesa nebo třeba na výlet. Dobrým tipem je také pořídit si do práce alespoň malou rostlinu, která vám bude dělat radost.

Vařte

Vaření má blahodárný vliv na duševní zdraví - zatímco zaměstnáváte ruce, můžete se těšit na jakýkoli gurmánský požitek podle vlastní chuti. Uvařte si něco dobrého, ať už je se jedná o lívance nebo roastbeef a uvidíte, že se vám zlepší nálada o sto procent.

Naložte se do vany

Pokud po náročném dni saháte automaticky po sklence vína, zkuste tento zvyk nahradit teplou koupelí. Do ní nezapomeňte přidat koupelovou sůl, které zrelaxuje vaše svaly a připraví vás tak báječně na spánek. Přidejte pár kapek levandulového aroma a usnete jako batole i bez počítání oveček.

 Detox od kamarádů

Očistěte se od přátel, kteří vám ubírají energii. Ať už se jedná o ty, kteří si neustále jen stěžují, zapomínají na vaše narozeniny nebo mají nemístné poznámky. Uvidíte, že bez negativní energie, vám bude daleko lépe a budete mít i více času na vaše opravdové přátele.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků