Hlavní obsah

Každému, kdo nemohl usnout po větší porci curry, to přijde jako velké překvapení. Studie ovšem prokázaly, že pálivé jídlo dopomáhá k lepšímu spánku a údajně i k pocitu větší nabuzenosti druhý den po konzumaci.

Chilli vám pomůže k lepšímu spánku

Vědci v Austrálii zjistili, že skupina dobrovolníků, která jedla jídlo s pořádnou dávkou chilli, usínala lehčeji než ostatní. Také tvrdili, že jim buzení nedělá takové potíže a že druhý den mají o něco více energie, řekl vedoucí výzkumník Andrew Davies z Tasmanské univerzity.

Jedli 30 gramů chilli denně

Test trval přes osm týdnů. Pětadvacet dobrovolníků bylo nejdříve podrobeno dietě a poté jim bylo do jídla přidáváno 30 gramů čerstvě nakrájeného chilli denně. Přestože se jim nejdříve zdálo, že jim pálivé jídlo ve spánku brání, tak si rychle přivykli. Stačilo jim o 20 minut méně spánku a jejich energie stoupla údajně až o 30 procent, uvedl deník Daily Mail.

Účinek je připisován látce zvané capsaicin, která je chemicky odpovědná za pálivost papriček. Působí na senzory v mozku, které kontrolují spánkový cyklus. Další člen vědeckého týmu Dominic Geraghty říká, že chilli navíc snižuje i riziko infarktu.

Anketa
Používáte v kuchyni koření chilli?
Ano, mám jej rád.
83.5 %
Zřídka kdy.
11.6 %
Ne, nechutná mi.
4.9 %
Celkem hlasovalo 1717 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků