V současné době je běžný čajový sáček nejčastěji plněný zbytky čaje, které vznikají poté, co kvalitní lístky projdou sítem a jsou roztříděny podle jakosti. Čajový průmysl to nazývá "prachem". Připravený nápoj má tedy do pravého čaje velmi daleko. Proto skuteční gurmáni pijí pouze sypané čaje, které jsou nejen chutnější, ale také účinnější.

Aby si i vyznavači kvalitního čaje oblíbili porcované čaje, jejichž výhodou je velmi rychlé a snadné použití, přišli výrobci s modernizací tvaru i obsahu čajového sáčku. Tvar má nejen moderní a elegantní vzhled, ale je i svou funkčností připraven na plnění celými čajovými sáčky.

Z velkých výrobců s touto novinkou přišla největší čajová společnost na světě Lipton. Sáčky s celými čajovými lístky už nebudou zabaleny v papíře, ale v nylonové síťce pyramidového tvaru. Současně tento trend kopírují i ostatní světoví výrobci čaje.

Vynálezcem nálevového sáčku byl newyorský obchodník s čajem Thomas Sullivanov. Ten asi před 100 lety posílal v sáčcích vzorky čaje svým zákazníkům. Myšlenka se uchytila a ve 20. letech minulého století se začal čaj v sáčcích prodávat běžně. Čajové společnosti ale postupně přestaly dbát na kvalitu a začaly plnit sáčky čajem té nejhorší jakosti. Konzumenti ovšem nic nenamítali.