Imunitu lze posílit odlehčením stravy, prospívá i občasný bezmasý den. Vhodný je dostatečný přísun zeleniny a ovoce. Dobře pomáhají například česká jablka, mléčné produkty a celozrnné pečivo s vitaminy B. Česká jablka imunoložka Helena Marečková ze Všeobecné fakultní nemocnice doporučuje proto, že česká populace je historicky zvyklá na určité alergeny a má problémy s jinými. Češi už delší dobu jedí například banány a jejich tělo si na ně zvyklo. Problémy mívají s novějšími druhy ovoce z jiných klimatických podmínek, například s kiwi. Obdobně jsou novinkou zahraniční jablka. Pomeranče se do Čech sice dovážejí delší dobu, ale velké množství pomerančů či citrónů může vést až k vypěstování citrusové alergie.

Kromě změny stravy pomáhají i potravinové doplňky

K aktivaci imunitního systému přispívá beta glukan, což je látka získávaná z hub nebo kvasnic, která v lidském těle spouští imunitní reakci proti virům. Beta glukan je součástí některých potravinových doplňků.

Doplňků je v lékárnách velký výběr, ale lidé by se měli zajímat o to, co všechno nabízejí. Mezi vitamíny a minerály by například neměl chybět zinek, naopak by tam neměl být nikl, který v řadě preparátů je. Mnoho lidí totiž má alergii na kovy a nikl by mohl vyvolat alergickou reakci.

Dlouhodobé užívání multivitaminových přípravků však vede ke "zlenivění vstřebávání" a organismus pak raději získává vitaminy a minerály z tabletek než z potravy. Proto je lépe používat takové preparáty jen v době chřipek nebo po nějaké nemoci či větším stresu. Nejefektivnější je začít nyní. Muži by měli jejich užívání ukončit na konci listopadu, ženy by měly raději pokračovat až do 1. ledna, protože se potřebují vyrovnat se stresem z přípravy Vánoc, řekla Marečková.

Odborníci doporučují, aby rodiče nedávali dětem preparáty, které sami užívají, a koupili jim speciální dětské přípravky, které obsahují menší dávky jinak velmi užitečných látek.