Na trhu se nalézá obrovské množství "zaručených" diet, které slibují rychlé a snadné řešení, jak zhubnout až několik kilogramů týdně. Bohužel shozené kilogramy touto cestou bývají dány převážně odvodněním organismu. Tudíž začne-li člověk opět normálně jíst, velmi rychle kilogramy opět nabere. Navíc v době drastické diety metabolismus sníží počet kalorií, který je zapotřebí pro zachování základního chodu organismu. Jakmile pak tělo dostane opět více kalorií, ukládá zásoby do tukových "polštářků".

Správná redukční dieta by měla být v souladu se zásadami zdravé výživy. Podstatou je dodat do organismu všechny potřebné látky i při minimální energetické hodnotě, což mnoho moderních diet nesplňuje. Naopak mohou být jednostranné a nevyvážené, některé důležité živiny mohou zcela chybět. Jde především o bílkoviny, vitamíny a minerální látky (vápník, železo, jód a selen). Při nedostatku bílkovin se přednostně odbourávají svaly a nikoliv tuková tkáň, což není žádoucí efekt. Účelem redukce je naopak úbytek přebytečného tuku a zachování svalové tkáně.

Při snižování tělesné hmotnosti má organismus čerpat energii  z nadbytečných tukových zásob. Tímto způsobem se hubne přesně v místech, kde je to nejvíc zapotřebí. Je proto důležité, aby strava při hubnutí byla plnohodnotná. Je také zřejmé, že pokud jídelníček nezměníte trvale, po konci diety máte ztracená kila zpět. Dieta by proto měla být co nejvíce přirozená, zdravá a dlouhodobě udržitelná.

Odborníci doporučují nízkoenergetickou bílkovinnou dietu

Základem bílkovinné diety jsou biologicky vysoce hodnotné bílkoviny a minimum energie. Dieta musí mít celkově vyváženou skladbu živin, ale i snížené množství sodíku. Pozitivem této diety je, že díky konzumaci bílkovin nedochází ke znehodnocení svalové tkáně. Navíc vysokobílkovinná dieta má při stejné energetické hodnotě výrazně vyšší sytící efekt (člověk necítí hlad), než dieta nízkotuková vysokosacharidová.

Nízkoenergetické bílkovinné diety můžete používat v několika situacích:
Pokud trpíte těžším stupněm obezity a potřebujete zhubnout vyšší počet kilogramů - můžete nahradit hlavní jídla či všechno jídlo.
Jako jedno denní jídlo (např. když jste v časovém stresu a nemáte čas si třeba v práci nic připravit nebo jste na cestách) jak při redukci váhy, tak při udržování váhových úbytků při nutnosti rychlého hmotnostního úbytku - např. herec kvůli roli, pacient před operací apod.
Pokud jste zhubli již 10 % své váhy a rychlost hubnutí se zpomalila či zastavila. Metabolismus totiž přešel na úsporný režim. Pokud chcete pokračovat v hubnutí, můžete si dát několikatýdenní kúru k posílení motivace a doladění postavy.
Když se nepřinutíte aktivně se zamyslet nad svým jídelníčkem a potřebujete mít vše připraveno, spočítáno.

Redukční program Diet+

Nárokům vysokobílkovinné nízkocholesterolové diety vyhovuje program Diet+. Jedná se o stravu, která tělu dodává nízký obsah kalorií a vysoký obsah bílkovin. Program je založen na hotových pokrmech v podobě těstovin a těstovinové rýže. Diet+ je první program založený na kompletních jídlech, chutných a rozmanitých, kde každý recept byl vytvořen týmem kuchařských a dietetických odborníků. Budete si moci pochutnat na nejrůznějších variantách těstovin a rýže s omáčkami, sýrem, houbami, kuřetem.

Složení odpovídá nejnovějším poznatkům ve výživě, kdy je vhodné přijímat dostatek bílkovin a naopak omezit tuky a sacharidy. Základ hotových jídel tvoří bílkoviny ze sóji, z mléka či kuřete. V těstovinách a rýži je 40% pšeničné mouky nahrazeno sojovou bílkovinou. Dále je používána semolina - což je tvrdá pšenice s nízkým glykemický indexem a samozřejmě nechybí zelenina v chutných omáčkách (např. italská, estragonová, žampiónová, 4 druhy sýru apod.) Více informací na http://www.dietplus.cz/