V duchu kréda "V pravý čas pravá potravina" doporučuje Vítek Chaloupka, dietolog a fitness konzultant, zařadit mléko do jídelníčku odpoledne a večer. "Ráno po probuzení  potřebuje tělo doplnit energii - glykogen. Mléko jako bílkovina - stavební látka, která naopak metabolismus zpomaluje, je proto vhodnější k svačině nebo večeři.

Mléko ideálně kombinujte opět s bílkovinou, tedy s masem nebo sýry. Dobrým spojením jsou také rané brambory a mléko. Ty obsahují vysoké procento ovocných kyselin, které se chovají rovněž jako bílkovina. Překonejte zažitý omyl jíst k mléku pouze pečivo či müsli.

Sportovci si mohou dopřát až 1 litr mléka denně, nejlépe ovšem dvě hodiny před a po tréninku," dodává Vítek Chaloupka.

Čerstvé mléko je velmi bohatým zdrojem vitaminu B2 (riboflavinu), který pomáhá spalovat cukry. Jedná se o vitamin tepelně stabilní, ale pozor, citlivý na světlo. Společně s vitaminem B12 (kobalaminem) ovlivňují snížení ukládání cholesterolu v cévách a jejich dostatek působí preventivě proti kardiovaskulárním onemocněním. Čerstvé mléko dále obsahuje vitamin D, jehož nedostatek se projevuje např. svalovou slabostí, ztuhlostí. Vitamín C je v čerstvém mléce rovněž zastoupen. Tímto se nejvíce odlišuje čerstvé mléko, zpracovávané pasterizací, od mléka trvanlivého, kde vitamín C zachován není.

Z minerálů mléko obsahuje příznivý poměr vápníku, draslíku, hořčíku a fosforu.