Nedostatečnou relaxací si škodíme vždy, v zimě pak dvojnásob. Spát bychom měli déle než v jiných ročních obdobích a určitě nám prospěje, když se budeme snažit vyhnout zbytečnému stresu.

Úlevu přinese i pohyb na čerstvém vzduchu, kosmetická i celková masáž či návštěva sauny. Pokud ovšem netrpíme rozšířenými cévkami nebo nám ji nezakáže lékař.  

Hořčík dodá elán

Velkou pozornost bychom měli věnovat výživě. Zdravotní potíže se nyní objevují častěji, protože čelíme nevlídnému počasí i dalším rizikovým faktorům. Proto bychom spolu s vitamíny měli tělu dodávat také hořčík.

Hraje důležitou úlohu v tvorbě energie, pomáhá nám relaxovat a zbavit se napětí. Potřebujeme ho také k tomu, abychom si zachovali elán. Dostatečné množství hořčíku získáme z celozrnných potravin, kakaa, mořských plodů a z přírodní minerální vody.

Jeden den v týdnu by měl být silně odlehčený, s převahou zeleniny a ovoce. Do pitného režimu bohužel oblíbený grog na zahřátí či svařák nelze počítat, ba ani kávu nebo černý čaj. Výborné jsou horké džusy, které se ochucují obdobně jako punč nebo svařené víno.  

Také pleť volá po péči

Před účinky zimy musíme chránit také pleť. Ochranu představují ceramidová nebo vitamínová séra, aplikují se hned po ránu pod krém. Pokud to situace dovolí, nalíčení odstraňujeme z tváře ihned po návratu ze zaměstnání. Dvakrát týdně se vyplatí nanést pleťovou masku, třeba připravenou z domácích zdrojů.

Pro inspiraci uvádíme několik účinných zimních směsí. Doba působení je dvacet minut, pak následuje opláchnutí vlažnou vodou.

Do jemně nastrouhané mrkve přidáme pár kapek olivového oleje a trochu mletých ovesných vloček.
Žloutek a měsíčkový olej vymícháme na dobře roztíratelný krém.
Rozmačkáme kousek vyzrálého banánu, přidáme šťávu z jednoho pomeranče a hmotu zahustíme sušenou kávovou smetanou.
Oloupanou hrušku nastrouháme a smícháme s jedním žloutkem a troškou tvarohu.