Pečlivé dodržování pitného režimu je v zimě o to důležitější, že zpravidla nepociťujeme žízeň. Spíš máme chuť dát si něco dobrého na zub. Je snadné si představit, jak budeme při takovém postupu vypadat na jaře. Kromě toho, pokud nevypijeme denně doporučovanou dávku tekutin (1,5-2 litry), krev houstne a srdce na její oběh musí vynaložit víc energie. Je jasné, že se pak dostaví zvýšená únava.

Neméně důležité je složení stravy. Raději pryč od tučných pokrmů a sladkých jídel. Mnohem víc prospívá zelenina a ovoce, byť třeba v konzervovaném stavu, brambory, celozrnné pečivo, mléčné výrobky a tu a tam kousek masa. V podvečer neuškodí dvě deci svařeného vína se skořicí a je dobré dopřát si pečené kaštany. Takový jídelníček se postará o posílení krevního oběhu a tím i nekomplikované vnímání nepříznivého počasí.

Podceňovat samozřejmě nelze ani oblečení, což ovšem neznamená, že se musíme nabalit jako pumpa. Nejchoulostivější na prochladnutí je partie v týle. Bylo zjištěno, že jakmile člověka klimatická nepohoda zasáhne právě tam, snáze onemocní a ztíží tak práci svému srdci. Znamená to nosit šálu, rolák či kapuci, popřípadě vzadu zvednutý límec.

Dobře nám nebude ani bez dostatečné relaxace. Nesmíme tím ale zjednodušeně rozumět jenom spánek. Organismus povzbudí procházka za každého počasí, cvičení, masáže, bylinné koupele, střídavé sprchy, osvěžování vzduchu pomocí esenciálních olejů i jiné relaxační terapie, ale také mírné holdování společenskému životu, pro který jsou dlouhé zimní večery jako stvořené.