Metabolismus se s věkem zpomaluje, což je fakt, který je potřeba brát v potaz. Jak s tím bojovat? V první řadě rozhodně úpravou životosprávy. Je také třeba vyvarovat se faktorů, které mohou při přibírání ve středním věku hrát důležitou roli.

Australská dietoložka Gabrielle Mastonová sestavila pro dailymail.co.uk několik zásadních doporučení, kterých by se ženy ve středním věku měly držet. Mohou tak předejít záludnému přibírání.

Pijte více vody

Odborníci se shodují, že tvrzení, že hlad je převlečená žízeň, skutečně platí. V praxi to znamená, že se může zdát, že máte hlad, a přitom se stačí jen napít dostatečného množství vody.

Studie dokonce ukazují, že vypití asi půllitru vody před jídlem může pomoci sníst menší porci a třeba i zabránit přejídání. „Zkuste dodržovat doporučený pitný režim a možná zjistíte, že nemusíte tolik mlsat,“ říká Mastonová.

Naučte se při jídle přemýšlet

Výzkum ukázal, že lidé, kteří se hodně a rádi stravují v restauracích, mají vyšší hodnoty BMI než lidé, kteří se stravují „venku“ spíše příležitostně. Podle odbornice ale existuje způsob, jak své chutě držet na uzdě, i když se nejí doma.

Doporučuje chodit do společnosti s lidmi, kteří mají zdravé návyky. V takovém případě je totiž pravděpodobné, že se naučíte jíst zdravější varianty a v lístku místo nezdravých zvolíte zdravější varianty, s čímž souvisí i střídmější konzumace alkoholu.

„Také by mohlo pomoci nad jídlem dopředu přemýšlet. Pokud chodíte každý den na oběd, promyslete si, co si každý den dáte, a svého zdravého plánu se držte,“ doporučuje dietoložka.

Pozor na alkohol

Alkohol je únikem. Od stresu v práci, rodinných starostí, od každodenních problémů. A také, bohužel, přispívá k přibírání na váze, a to kvůli prázdným kaloriím. Prázdné jsou proto, že nemají pro tělo žádnou výživovou hodnotu a způsobují tak ukládání tuku v těle. Sklenka vína navíc přímo vybízí k tomu, abychom si „zobli“ nějaké další pochutiny, od chipsů, krekrů, oliv přes sýry až třeba po pistácie.

Kalorie z těchto pochutin budou díky alkoholu okamžitě uloženy ve formě tuku, protože tělo má co dělat, aby alkohol odbouralo. Na spalování kalorií z pochutin mu už nezbývá energie.

„Sklenku vína denně můžeme přirovnat například ke krajíci chleba. Proto se snažte domácí popíjení omezit a sklenku si dát maximálně dvakrát v týdnu. Největší změny uvidíte zejména na svém břiše.“

Pozor na zdravé svačinky

Rýžové chlebíčky, preclíky a další zdánlivě zdravé alternativy mlsání jsou udělány tak, že se jich člověk téměř nemůže nabažit, a tak se z neškodného množství může stát problém. Mastonová říká, že na svačinu je nejideálnější například řecký jogurt, ovoce nebo ořechy.

„Další věc, na kterou je potřeba se zaměřit, je to, aby si lidé uvědomili, jestli si jídlem nekompenzují problémy. Problémy s nadváhou mohou být totiž způsobeny klidně i takzvaným emočním mlsáním,“ uzavírá dietoložka.