Sice se traduje, že česnek funguje jako obrana proti rakovinnému bujení, vědecky to však potvrzeno dosud nebylo.

Zcela nepochybné je však jeho působení antibakteriální a celkově posilující, zejména u starších osob. Kdoví, možná měli pravdu Římané, kteří tvrdili, že česnek podněcuje vtip a bojovnost.

Bez tuků zasytí

Před rýží, hlavně neloupanou, bychom se měli skoro klanět. Jejím největším přínosem jsou vitamíny skupiny B, vitamín E, draslík, fosfor, hořčík, vápník i železo.

Rýže kromě toho výborně sytí, aniž zatěžuje organismus tukem. Celkově vylepšuje kondici a pomáhá udržovat štíhlou linii. A jen tak mimochodem, staří Indové, zemdleni po milování, si dávali masový vývar s rýží, aby mohli v této činnosti úspěšně pokračovat dál.

Maso vhodné při dietě

Když se krůta dostala z Ameriky do Evropy, což bylo v 16. století, představovala hlavně zajímavého exotického ptáka, chovaného pro okrasu.

Dnes víme, že maso této drůbeže pro nás představuje nesmírně cenný zdroj životně důležitých složek. A jeho předností zdaleka není pouze to, že neohrožuje lidský organismus tukem a cholesterolem.

Hlasujte v anketě pod článkem:
Stravujete se podle zásad zdravé výživy?

S tukem je na tom krůta proti kuřeti lépe v poměru 1:2. Kromě hodnotných bílkovin i aminokyselin vyniká krůtí maso vysokým obsahem vitamínů, hlavně skupiny B, a minerálních látek včetně draslíku, fosforu, železa a zinku.

Některé prameny dokonce uvádějí, že 200 gramů krůtího masa pokryje osmdesát procent denní potřeby vitamínů. Krůtí maso se doporučuje také lidem, kteří chtějí zhubnout.