Superpotraviny mají tedy vysoký obsah těch látek, kterých se nám obvykle nedostává v potřebné míře. Výhodou superpotravin je tedy jejich komplexní obsah živin, které jsou ve své přirozené podobě a vzájemném propojení a působí tak na náš organismus mnohem lépe a účinněji než izolované živiny, izolované vitamíny, byť přírodního původu. A takovou superpotravinou je minerální voda.

Minerální voda obsahuje velké množství důležitých minerálních látek, jako je hořčík, vápník, draslík, sodík, jód, železo a mnoho dalších látek důležitých pro život. Samotná voda je pak základem života na Zemi. A to jsou jistě dostatečně pádné důvody, proč bychom minerálku měli řadit mezi superpotraviny.

Proti únavě a stresu

Samotná voda je skvělým bojovníkem proti únavě a stresu. Všechny naše orgány, včetně mozku, potřebují dostatek vody pro správné fungování. Pokud se jim vody nedostává, dochází k dehydrataci, která může vést k napětí a únavě. Nedostatek vody totiž způsobuje vylučování kortizolu – hormonu stresu.

Stres ale může pocházet z různých zdrojů, a proto je dobré vzít si k vodě na pomoc také minerály. Například hořčík je pro tyto případy skvělým pomocníkem, je základním prvkem pro tvorbu energie a má pozitivní vliv i na naši náladu.

Stop nemocem

Nedostatek tekutin v těle může způsobovat vyšší náchylnost k méně závažným nemocem, jako je třeba chřipka či rýma, vysušené sliznice totiž ztrácí svou přirozenou obranyschopnost a jsou tak vystaveny vyššímu riziku nákazy. Dehydratace a nedostatek některých minerálů však mohou být i faktorem způsobujícím mnohem závažnější onemocnění. Infarkt, cukrovka, mrtvice, nemoci srdce, obezita a mnoho dalších – to všechno jsou choroby spojené s dlouhodobou dehydratací organismu a nedostatečným přísunem minerálů.

Snad každý by si přál zastavit čas v dobách, kdy jsme měli tělo jako proutek a v obličeji žádné vrásky. Doba je však neúprosná a všichni stárneme. Účinky ale potlačit můžeme. Správný pitný režim a dostatečný přísun minerálů napomáhá vyplavování toxinů, udržování vhodné váhy i pružnosti pokožky. Pokud tedy přemýšlíte nad zásahem plastického chirurga, zkuste si nejdříve sáhnout do svědomí a změnit svůj životní styl.

Minerální voda je přirozeným a nejlepším zdrojem minerálů, ty jsou v ní totiž rozpuštěny ve formě iontů, které dokáže tělo mnohem lépe zpracovat. Ideální je pít minerálku s vysokým obsahem hořčíku a co nejnižším obsahem sodíku.

Pro koho jaká voda

Ne každému sedí každá voda. Vybírat tu správnou bychom si měli například podle podmínek, ve kterých trávíme den, podle množství a typu našich aktivit, podle složení naší stravy, ale i podle našeho zdravotního stavu.

U dětí je velmi důležité dbát nejen na kvalitu, ale také na množství přijímaných tekutin. Učit děti pravidelnému a zdravému pitnému režimu by mělo být stejnou samozřejmostí, jako vést je k pohybu či zdravé a vyvážené stravě. Právě děti jsou totiž dehydratací a problémy s ní souvisejícími ohroženy nejvíce ze všech věkových skupin.

I teenageři a dospělí by ale neměli pitný režim zanedbávat. Pozor bychom si měli dávat na pití slazených nebo energetických nápojů, kávy nebo alkoholu. Pokud sportujeme nebo provozujeme jiné fyzicky náročné aktivity, měli bychom pít o to více.

Druhou skupinou nejvíce ohroženou dehydratací jsou senioři, kteří subjektivně pociťují menší žízeň.

FOTO: archív